125 läst ·
3 svar
125 läst
3 svar
Bosch skruvdragare slutade fungera
Hej
Min Bosch proffesional skruvdragare (GSR18V28) slutade fungera. Den låg i snicken vid sommarstugan o det var rätt fuktigt därute. När jag skulle använda den igår så var den tvärdöd. Batterierna ( har provat med två stycken) är fulladdade.
Någon som varit med om liknande eller har ngt tips på åtgärd. Skruvdragaren är fyra år gammal o har alltid gått som en klocka och alltid leget på samma ställe i snicken mellan användningarna. Mycket använd.
Henrik
Min Bosch proffesional skruvdragare (GSR18V28) slutade fungera. Den låg i snicken vid sommarstugan o det var rätt fuktigt därute. När jag skulle använda den igår så var den tvärdöd. Batterierna ( har provat med två stycken) är fulladdade.
Någon som varit med om liknande eller har ngt tips på åtgärd. Skruvdragaren är fyra år gammal o har alltid gått som en klocka och alltid leget på samma ställe i snicken mellan användningarna. Mycket använd.
Henrik
Prova i en mer passande forumkategori så får du nog fler och klokare svar:H Henrik Hed skrev:Hej
Henrik
https://www.byggahus.se/forum/forums/verktyg-maskiner.67/
Låter väl inte alltför långsökt att det är fukten som knäckt den.
Kolla så inte oxiderat mellan batteri och skruvdragare. Ta bort och sätt tillbaka några gånger, titta om du ser något där.
Prova förvara den inomhus och se om torrare miljö gör någon skillnad.
Går säkert att öppna upp titta om det syns något uppenbart inuti också.
Prova förvara den inomhus och se om torrare miljö gör någon skillnad.
Går säkert att öppna upp titta om det syns något uppenbart inuti också.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Avslutad: Vinn en proffsig skruvdragare från Bosch
Tävling -
Bosch Prof. kompakt skruvdragare med adaptrar - s.a Bohuslän
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Håller min bosch skruvdragare på att ge upp?
Verktyg & Maskiner -
Skruvdragare Bosch GSR 18v-60 c Uppsala
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Reparera en blå bosch skruvdragare GSR-18-2 Li Plus ?
Teknik