2 591 läst · 3 svar
3k läst
3 svar
Bosch PBH 2100 RE(grön), Dewalt D25033K eller Makita HR2610?
Tjo!
Jag behöver en lättare borrhammare och jag har galet svårt att bestämma mig...
Dessa tre är nuvarande kandidater:
Bosch PBH 2100 RE(grön, hornbach)
Dewalt D25033K (hornbach)
Makita HR2610 (bauhaus)
Anledningen är att dom ligger i rätt prisläge, är lätta och kan det som behövs...
vilken ska jag välja????
Jag behöver en lättare borrhammare och jag har galet svårt att bestämma mig...
Dessa tre är nuvarande kandidater:
Bosch PBH 2100 RE(grön, hornbach)
Dewalt D25033K (hornbach)
Makita HR2610 (bauhaus)
Anledningen är att dom ligger i rätt prisläge, är lätta och kan det som behövs...
vilken ska jag välja????
Välj främst bort den som är mest DIY-inriktad; därmed inte sagt att grön Bosch egentligen måste vara sämst i gänget. Men om vi antar att de andra två är mer "prosumer" alternativ bör de också vara snäppet bättre.
Har ingen egen erfarenhet av modellerna du räknar upp men Dewalt och även Makita försöker klamra sig fast i proffssegmentet och det kan ju innebära viss skillnad mot grön Bosch som inriktat sig helt på glada gördetsjälvare. Det KAN ju ha någon betydelse.
Du skriver inte vad du ska ha maskinen till, och det kan ju ha viss betydelse men oavsett allt köper jag inte DIY- eller kinamaskiner på lågprisladorna längre. Även om jag inte är yrkesverksam är livet för kort och material för dyrt för att jobba med skräp.
Köp så bra du har råd med, oavsett märke.
Lycka till.
//Ronnie
Har ingen egen erfarenhet av modellerna du räknar upp men Dewalt och även Makita försöker klamra sig fast i proffssegmentet och det kan ju innebära viss skillnad mot grön Bosch som inriktat sig helt på glada gördetsjälvare. Det KAN ju ha någon betydelse.
Du skriver inte vad du ska ha maskinen till, och det kan ju ha viss betydelse men oavsett allt köper jag inte DIY- eller kinamaskiner på lågprisladorna längre. Även om jag inte är yrkesverksam är livet för kort och material för dyrt för att jobba med skräp.
Köp så bra du har råd med, oavsett märke.
Lycka till.
//Ronnie
hmm, har en del andra Dewalt saker... Dom ligger ungefär samma i pris, vikt och prestanda så då fortsätter jag nog på det spåret...
Ska använda den till att hacka mig igenom 30-40cm lättbetong golv/tak i första hand, ska bygga ventilation i huset och behöver hacka mig igenom våningarna.... Jag har lånat ett par större maskiner men dom väger över 5kg och det är jobbigt när man ska arbeta över huvudet... och dom är lånade...
I andra hand så behöver jag fräscha upp entretrappan där jag ska hacka bort klinkel som gått sönder och sätta nya plattor.
Sen är det allmänt arbete med huset i olika kvalitéer av betong m.m.
Hursom vill jag skaffa en maskin som kommer hålla många år och som är lätt att arbeta med... Känns som dom båda maskinerna är mellan profs kvalite... typ...
svårt val altså fortfarande men övervikt åt Dewalt...
Ska använda den till att hacka mig igenom 30-40cm lättbetong golv/tak i första hand, ska bygga ventilation i huset och behöver hacka mig igenom våningarna.... Jag har lånat ett par större maskiner men dom väger över 5kg och det är jobbigt när man ska arbeta över huvudet... och dom är lånade...
I andra hand så behöver jag fräscha upp entretrappan där jag ska hacka bort klinkel som gått sönder och sätta nya plattor.
Sen är det allmänt arbete med huset i olika kvalitéer av betong m.m.
Hursom vill jag skaffa en maskin som kommer hålla många år och som är lätt att arbeta med... Känns som dom båda maskinerna är mellan profs kvalite... typ...
svårt val altså fortfarande men övervikt åt Dewalt...
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Skruvbits till borrhammare - Bosch PBH 2100 RE
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Skillnad på Bosch pPBH 2500 RE och SRE?
Bosch borrhammare, PBH 2000
Makita BHR202 eller Bosch PBH2800 720w
Bosch PBH 2800 RE???