Har fått "E15" felet som jag felsöker. (Har rengjort lister, skruvat åt och kört provprogram (70c) men blir e15 runt slutet. Har beställt reparationssats, så hoppas det löser https://www.24.se/hem-tradgard/koks...om-reperationssats-till-boschsiemens-12005744)
Har lite trångt så istället för att tippa maskinen så har jag förstått det sitter en brytare under vid frigolitbiten som man kan ta upp och trycka istället som resettar felkoden. När jag plockat bort båda sidoplåtarna för att gå in så är det så tajt med grejer att jag inte kommer åt (till skillnad från tex andra maskiner jag sett videos på).
Såg också att en del går in framifrån och tar bort frontplåten men när jag skruvat av skruvarna i locket och ska ta av så sitter det kablar elektronik på båda sidorna som också verkar skilja mellan andra diskmaskinen.
Så frågan är, går det att komma in under och rengöra och resetta på något smidigt sätt? Diskmaskinen är från 2012.
Har lite trångt så istället för att tippa maskinen så har jag förstått det sitter en brytare under vid frigolitbiten som man kan ta upp och trycka istället som resettar felkoden. När jag plockat bort båda sidoplåtarna för att gå in så är det så tajt med grejer att jag inte kommer åt (till skillnad från tex andra maskiner jag sett videos på).
Såg också att en del går in framifrån och tar bort frontplåten men när jag skruvat av skruvarna i locket och ska ta av så sitter det kablar elektronik på båda sidorna som också verkar skilja mellan andra diskmaskinen.
Så frågan är, går det att komma in under och rengöra och resetta på något smidigt sätt? Diskmaskinen är från 2012.
enda sättet att "resetta" är att få bort vattnetmaskeradeproggaren skrev:
Har fått "E15" felet som jag felsöker. (Har rengjort lister, skruvat åt och kört provprogram (70c) men blir e15 runt slutet. Har beställt reparationssats, så hoppas det löser [länk])
antingen via framsidan och tröskelplåten eller höger sida bakom kretskortet
en del tippa masinen snett bakåt för att vatten skall rinna ur
Få bort vattnet är en sak, men det sitter ju en resetknapp där också och hade man kommit åt den (efter att ha tagit bort vattnet, såklart) så hade man inte behövt tippa maskinen, vilket som sagt i use caset var att föredra. Men jag ska prova att sätta dit den där silkonpackningen och se om det hjälper. Blir det större operationer så får jag fundera att ta in någon som kikar på det eller köpa en ny. Den är trots allt tolv år så vill inte lägga alltför mkt på den.returen skrev:
nej det finns ingen resetknapp därmaskeradeproggaren skrev:
Få bort vattnet är en sak, men det sitter ju en resetknapp där också och hade man kommit åt den (efter att ha tagit bort vattnet, såklart) så hade man inte behövt tippa maskinen, vilket som sagt i use caset var att föredra. Men jag ska prova att sätta dit den där silkonpackningen och se om det hjälper. Blir det större operationer så får jag fundera att ta in någon som kikar på det eller köpa en ny. Den är trots allt tolv år så vill inte lägga alltför mkt på den.
bara bort med vattnet
hjälper inte det så har maskinen fått en kortslutning pga för mycket vatten
Tack! Ja jag fick in med papper och torka och felet avlöstes sig även för mig med reparationsatsen och har inte återkommit efter det. (efter andra försöket men det är en annan historia)S Slaepet skrev:
Jag kan ju erkänna att under tiden jag väntade på reparationssatsen så plockade jag väck flottören och ställde en låg ugnspanna under diskmaskinen som jag tömde efter varje körning. Det är ett hål där under som låter vattnet rinna ut vid en viss mängd.maskeradeproggaren skrev:
Klicka här för att svara