Gah, min tur att få E:15 felkod på denna maskin när jag verkligen inte har tid. Tacksam för tips att felsöka i logisk ordning. Har sett att det finns en microbrytare ovanpå en frigolitflottör på bottenplattan men inte öppnat ännu, är det första grejen att kolla? Den har tuffat på i säkert tre år. Fick samma felkod förra helgen men den gick igång igen efter att ha brutit strömmen och kört en rengöring av maskinen.
Tacksam om någon löst samma fel och tips på vad man bör kolla av och vilken ordning.
Tacksam om någon löst samma fel och tips på vad man bör kolla av och vilken ordning.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kolla tråden här,
https://www.byggahus.se/forum/threads/error-15-diskmaskin.464895/
Jag gissar att du ska montera den extra silikontätningen och sen blir det bra.
https://www.byggahus.se/forum/threads/error-15-diskmaskin.464895/
Jag gissar att du ska montera den extra silikontätningen och sen blir det bra.
Börja med att kolla att slangarna är helanikasp skrev:
Gah, min tur att få E:15 felkod på denna maskin när jag verkligen inte har tid. Tacksam för tips att felsöka i logisk ordning. Har sett att det finns en microbrytare ovanpå en frigolitflottör på bottenplattan men inte öppnat ännu, är det första grejen att kolla? Den har tuffat på i säkert tre år. Fick samma felkod förra helgen men den gick igång igen efter att ha brutit strömmen och kört en rengöring av maskinen.
[bild]
[video]
Börja med att ta bort frontplåten, sen tar du bort sockel plåten. Efter det torkar du bort eventuellt vatten och kör igång maskin. Kör snabbprogrammet. Sen får du ligga och kolla vart det droppar.
Har du plastbotten eller rostfri botten?
Har du plastbotten eller rostfri botten?
Öppna luckan och kolla om du har rostfri botten eller plast. E15 betyder att du har ett läckage i maskinen
Den lilla ”vad det nu är” som sitter ovanför saltbehållaren satt faktiskt lite löst och gick att skruva in flera varv. Kan det vara där vatten tagit sig ut? Skruvar in och testar en 30+ minuters disk nu.
Återkommer.
Återkommer.

Logga in
Skapa konto
Flottören hade löst ut/tryckt in microbrytaren. Dock svårt att lista it var vattnet kommer från. Kan inte riktigt se om det är kring saltbehållaren eller annanstans. Vad bör jag beställa och prova att byta?
Det är en Bosch SMU50M92SK/87.
Väldigt tacksam för tips. Superdrygt att handdiska för en familj om fyra pers
Det är en Bosch SMU50M92SK/87.
Väldigt tacksam för tips. Superdrygt att handdiska för en familj om fyra pers

Logga in
Skapa konto