Borttappad sak, försäkring gäller inte

180 läst  2 svar

1. K
    Medlem Nivå 10
    Jag har försökt att utnyttja Allrisk-delen på min försäkring efter att jag har tappat bort mina hörapparater. Jag har ingen aning om vart de tagit vägen, så jag kunde inte ange någon speciell händelse i det "förhör" försäkringstjänstemannen höll med mig via telefon. Jag vet bara att dom försvunnit och att jag låtit det gå en tid mellan att jag upptäckte det för att kunna leta på alla ställen både en och flera gånger innan jag gav upp och förstod att dom är och förblir borta.
    Eftersom jag inte kunde relatera att dom försvunnit till någon speciell händelse så kunde inte försäkringsbolaget hjälpa till. Märkligt.

2. J
    Medlem · Nivå 9
    Minnet kan ju klarna om man funderar lite till, tex om du läser en artikel om bibliotek eller nåt, och du då kommer på det.

3. K
    Medlem · Nivå 8
    I allmänhet täcker en drulleförsäkring "Skada på eller förlust av egendom genom plötslig och oförutsedd händelse"
    Då förutsätts det att man kan peka på en händelse då de kommit bort. T.ex. glömt på ett bord på ett kafé eller trillat ur fickan på vägen hem. Inte att de bara försvunnit och man inte minns när man såg dem senast.

• Laddar…

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: