A
Vem äger i en bostadsrätt borttagna dörrar om man behöver dem inte längre.

BirgitS
Det enklaste är väl att fråga styrelsen om de vill ta hand om dörrarna, det är väl viktigare än det juridiska.

A
BirgitS BirgitS skrev:
Det enklaste är väl att fråga styrelsen om de vill ta hand om dörrarna, det är väl viktigare än det juridiska.
Detta har jag tillskrivet till styrelsen, det kom ett svar vi väntar. Styrelsen vet att jag betalar en föråd där jag förvarar dörren. Måste jag stå för kostnaden när det är deras ?
Nyligen var styrelsemöte, vi har 53 lägenheter men det var bara 23 personer där.
Det säger väl allting.

H
WRP skrev:
Vem äger i en bostadsrätt borttagna dörrar om man behöver dem inte längre.
Standard stadgar brukar säga att lägenhetsdörren till varje lgh tillhör föreningen. Innerdörrar mellan rummen är lgh innehavarens egendom.

BirgitS
WRP skrev:
Detta har jag tillskrivet till styrelsen, det kom ett svar vi väntar. Styrelsen vet att jag betalar en föråd där jag förvarar dörren. Måste jag stå för kostnaden när det är deras ?
Nyligen var styrelsemöte, vi har 53 lägenheter men det var bara 23 personer där.
Det säger väl allting.
Om styrelsen ska ta hand om dörren så har de väl något utrymme de kan använda själva och är inte intresserade av att betala ett särskilt förråd.

Jag antar att du menar årsmöte och här där jag bor får man nog vara glad om en fjärdedel av lägenheterna är representerade när det är årsmöte. Om det inte är något särskilt på agendan så är det nog vanligt att många prioriterar bort årsmötet. Få deltagare brukar vara ett tecken på att folk tycker att styrelsen gör det som de ska göra.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.