Borrhål och rör klara

2k läst  3 svar

1. W
    Medlem Nivå 6
    Hej,
    funderar på att buda på ett hus med direktverkande el. Nuvarande ägare har borrat för bergvärme och dragit fram rör (fram till huset bara, tror jag).
    Nu undrar jag hur stor kostnad man får räkna med för att byta till bergvärme,
    huset är 1 1/2-plan med källare, 150 kvm, 7-rum.

Nuvarande elförbrukning ligger på ca 20 000 kWh. :D

2. C
    Medlem Nivå 14

Re: Borrhål och rör klara

beror ju på hur huset ser ut
    & hur diskret instalat ione ska vara. Samt hur mycke du tänkt göra själv.

mellan tummen o pekfingret så kostar det 5000:-/ radiator om en firma gör jobbet, inklusive allt.

en viktig sak när du tänker köra värmepump!!! kosta pådig extra stora radiatorer, så du aldrig behöver varmare vatten än 40 grader för att värme huset, det får värmpumpen att ge sjukt bra COP & allla grannar blir avensjuka!!!

jag kan slåvad om att rörisen säger att det inte behövs, men lysna inte på honom! du vill har rigtigt låg temp ut till radiatorerna även på riktigt kalla vinterdar!!

3. W
    Medlem Nivå 6

Hmm. okej, 5000:-/radiator inkl. allt. Menar du även inkl själva aggregatet då också? Kan ingenting än så länge om detta.

4. C
    Medlem Nivå 14

Hmm. okej, 5000:-/radiator inkl. allt. Menar du även inkl själva aggregatet då också? Kan ingenting än så länge om detta.
    [/quote]

Ja, (mellan tummen o pekfinger)

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: