A Ansanpansan skrev:
Har ett radhus från 50-talet och försöker sätta upp några eket-hyllor på en vägg i källaren. Det är dock skitsvårt att borra. Det tar stopp och tycker det låter konstigt. Det är på 4 hål av 6 st. Det verkar komma till samma djup. Har lagt upp video. Är det något i väggen? Vad är problemet?
Du kör maskinen åt fel håll.

• Gilla
Nilstyko och 1 till
  • Laddar…
De där små hålen hår att borra med en enkel slagborr. Även om det är jobbigare.

Kniv: Joule är enheten det heter energi.
Gör skillnad på enhet och storhet.

• Gilla
Johan456 och 1 till
  • Laddar…
ClasseClas
A Ansanpansan skrev:
Är det farligt/ dåligt på något sätt?
Stöter du mot ett armeringsjärn så är det inte säkert att betongborret klarar av att borra igenom stålet. Jag hjälpte min grabb med att borra upp med borrhammare för gardinstänger och brandvarnare i hans lägenhet. I varje hål stötte jag på armeringsjärn. Helt osannolikt. Jag bytte då till ett vanligt stålborr och borrade igenom stålet. Det finns speciella borr som klarar både betong o armeringsjärn men jag gissar att du har, precis som jag, borr för ren betong.

• Gilla
Ansanpansan
  • Laddar…
Börja med att säkerställa att du kör åt rätt håll, gör du det är det troligtvis en sten eller armeringsjärn i vägen.
Då är det tyvärr borrhammare som gäller, det går typ inte att nöta sig igenom med den maskinen.

• Gilla
Nilstyko
  • Laddar…
Tack alla för engagemang! Vi lyckades till sist jag och sonen!

Väggmonterade hyllor i olika färger och storlekar, monterade på vit vägg ovanför skrivbord med dator och lampa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Hep och 7 till
  • Laddar…
A Ansanpansan skrev:
Tack alla för engagemang! Vi lyckades till sist jag och sonen!

[bild]
Så du var egentligen bara för feg från början?

Alltså att borra i betong innebär både högt ljud och det kan ta rejält med tid ( speciellt med "fel'utrustning), vilket du nu insett 😄
Gratulerar!

• Älska
Ansanpansan
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.