Byggahus.se
  1. Byggahus.se är oberoende på konsumentens sida Regler

Bonniers Enkla bakom bästa bolåneräntan på 0,95 procent

1. S
    Medlem · Stockholm · 886 inlägg

surfarn

Medlem
    Löptiden enligt FAQn skall vara på 40 år. Då är det bara villkorsperioden som är tre år, dvs man är garanterad lån i 40 år om man "sköter sig", men att räntan kan variera?

2. G
    Medlem · 259 inlägg

gustavk

Medlem
    1.7% verkar räntan bli efter tre år enligt uppgifter idag.

3. H
    Medlem · Västerbotten · 1 033 inlägg

Holmspel

Medlem
    Uppgifter ifrån?

4. Peter2400
    Medlem · Västkusten · 5 455 inlägg
  5. G
    Medlem · 259 inlägg

gustavk

Medlem
    Från SVD artikeln:
    "– Det är våra obligationsinvesterare som kräver att vi ska ha en rörlig boränta på cirka 1,7 procent efter tre år. Men vi hoppas kunna flytta kunderna till samma eller bättre boränta då. Kanske ett Stockholmslån, lån för företagare, landsortslån eller ett lån designat för fritidshus, säger Enklas vd Alexander Widegren."

6. H
    Medlem · Västerbotten · 1 033 inlägg

Holmspel

Medlem
    Någon här som skaffade Enkla?

7. M
    Medlem · 3 inlägg

m_arkus

Medlem
  8. L
    Medlem · Stockholm · 1 644 inlägg

Lars48

Medlem
    Det framgick redan i mars att Enkla kommer att få finansieringsproblem. Det är välbeskriven i inlägg #121 till #126.
    Vem vill låna ut pengar med en sån låg ränta till ett rikabelt projekt ! inte jag i alla fall.

9. martin43
    Husägare · Östergötland · 2 511 inlägg

martin43

Husägare
    Kul. Hur det går för den som ger mig bolån är jag inte jätteintresserad av bara räntan är låg. :)

10. L
    Medlem · Bavaria · 519 inlägg

L-E

Medlem
    Provade att göra en ansökan applikationen lyckades dock inte hämta ngr låneuppgifter.

11. L
    Anonym

Longar

Anonym
    Det verkar för mig att i en sådan situation skadar det verkligen inte att vara mer uppmärksam på sådana bagateller, det är bra att du förstår detta

Rekommenderat från shoppen

Varför visas rekommenderat från shoppen?

Rekommenderat från shoppen är en annons från Byggahus egen shop. Produktrekommendationer visas automatiskt baserat på nyckelord som nämns i foruminlägget. Vi matchar innehållet med relaterade produkter som kan hjälpa läsare med sina byggprojekt. Inläggskaparen har inte själv lagt in produkterna i inlägget.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.