Byggahus.se

Bokningsanmälan

1. B
    Medlem · 51 inlägg

Bemman

Medlem
    Vi har betalat en avgift och skrivit på bokningsanmälan och nästa steg är nu att skriva på entreprenadskontraktet. Huset ska byggas med totalentreprenad.

Efter att med lite hjälp lusläst entreprenadskontraktet har vi ett antal frågetecken. Vår säljare tycker nog att vi är väldans jobbiga för i hans senaste kommunikation med oss säger han att om vi inte är nöjda med de svar vi fått (på drygt en tredjedel av frågorna) så kan vi få tillbaka våra pengar och dra oss ur affären. Det vill vi absolut inte!!! Vi vill bara reda ut allt nu så att det blir en skön nedförsbacke utan svåra kurvor och gupp resten av loppet... För vår skull OCH för deras!

Min fråga till den som vet är: Kan de mot vår vilja 'klippa' med oss? :-/

Som sagt, det vill vi till varje pris undvika! Vi tror på vår säljare och leverantör och misstror dem egentligen inte alls, men känner bara att avtalet ska vara korrekt.

Någon som vet?? ???

Tacksam för svar!

2. C
    Medlem · 210 inlägg

cyanna

Medlem

Re: Bokningsanmälan

Dem kan inte bara ge er pengarna tillbaka och önska er lycka till med nästa hustillverkare, dem måste ha bättre anledning till det än att ni frågar för mkt. Å andra sidan så kan dem låta bli att svara på era frågor.
    I min kontakt med säljaren har jag erfarit att han er just bara säljare. Dem kunskaper han har i juridiska och byggfrågor är faktiskt begränsade. När vi har haft problem under byggtiden vi har gått till säljarens chef eller till besiktningsmannen (KA var totalt värdelös och byggplats chefen ville inte ha någon direkt kontakt med kunden, förutom när han ringde upp oss så klart....)
    Hur många frågor hade ni egentligen?

3. H
    Medlem · 206 inlägg

Husagaren

Medlem

Re: Bokningsanmälan

Stå på er!

Ni är på väg att göra er största investering i livet så ge er inte innan ni fått tillfredställande svar på ALLA frågor i entrepenadkontraktet. Om säljaren är så korkad att han inte fattar detta så tag direkt-kontakt med husleverantören, dom är definitivt intresserad av att sälja till er. Att dom skulle vilja "klippa" med er på grund av frågor om kontraktet tror jag inte ett ögonblick på, det är ju deras (förbannade) skyldighet att klargöra kontraktsvillkoren med er.

(kom ihåg att hussäljare = nutidens hästskojare !?)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.