Byggahus.se

Börjar tröttna på Myresjöhus i Göteborg!

1. J
    Medlem Nivå 3
    Allt fungerade såååå smidigt ända tills man skrivit på kontraktet men sedan går det inte längre att få någon som helst info från säljaren här i Göteborg. >:(

Redan innan sommaren lovade han skicka massor av information som vi efterfrågat men inget hände. Eftersom det inte är så akut avvaktade vi över semestern och ringde förra veckan för att "påminna" honom. Javisst - inga problem!! Skickar all info idag!blev svaret, men fortfarande en vecka senare inget i brevlådan. Mailade då och undrar vad som händer men han svarar inte ens på mail. Riktigt dåligt!

Nu är inte ens grunden till vårt hus gjuten ännu men det känns ändå som man redan börjar tappa förtroendet för Myresjöhus. Någon annan med samma erfarenhet?

Trots allt vill jag ändå försöka se positivt på husköpet men fortsätter det såhär kan man ju knappast rekommendera Myresjöhus till någon annan som går i köptankar.

Arg!! >:(

2. lier
    Medlem Nivå 8

Re: Börjar tröttna på Myresjöhus i Göteborg!

Prova att ringa till huvudkontoret i stället. Sen kan du även berätta för dom hur ni blir behandlade av denna säljare. Man kan ju tycka att när man är i ett sånt skede som ni så måste säljaren vara mottaglig och allert för era funderingar. Det e ju hur som helst en livsinvestering att bygga hus. Än om det är vardagsmat för dom så är all info för er värdefullt.

Hoppas att du får den info du vill ha innan ni börjar med huset. Måste hålla med om att det verkar vara en rutten säljare lovar brett & håller tunnt >:(

3. L
    Medlem Nivå 1

Vi är lite i samma sits som du! Fast det är Västkustvillan i Småland. Vi skrev på precis innan semestern och säljaren var då hur trevlig som helst. Vi visste att dom gick på semester 3 dar efter vi skrivit kontraktet så att få någon ritning innan dess var inte troligt. Den 7 aug var dom tillbaka och vi har fortfarande ingen ritning! Säljaren skyller ifrån sig och menar på att dom har såååå mycket att göra, men han kan inte lämna några klara besked när den kommer, utan det enda vi får veta är att "dom jobbar på det". Alltså, jag kan ju tycka att jobbar dom på vår ritning, så är det ju väldigt konstigt att den inte kommer, för inte hoppar dom väl mellan oss ena dan och en annan kund nästa! Vore bättre om säljaren direkt sagt hur det ligger till istället för att dra den ena historien efter den andra! Tycker som du att det känns olustigt. Vi har inte ens startat och vi är redan sura på säljaren ... Verkar finnas många säljare därute som bara vill ha sin påskrift och sen är det locket på!

4. jessicaodanne
    Medlem Nivå 6

Mitt tips till er båda är att åka förbi säljaren och fråga vad som pågår och får ni inte svaret ni söker så får ni gå vidare och prata med huvudkontoret (som Lier sa).

Jag kan säga att vår säljare svarar i snitt inom 1h på mina mail och ringer jag så ringer han tillbaka inom 1h om han inte kan svara direkt på våra frågor.
    Vi kanske har haft en himla tur, men jag tror också att det handlar om engagemang och det handlar inte om att de inte har tid det är bara en undanflykt.

Stå på er och tjata, är ni inte nöjda, byt säljare!!

Lycka till

5. L
    Medlem Nivå 1

jessicaodanne: ni verkar ju haft tur iallafall. Pratade med vår säljare i morse och han lovade återkomma under dagen med info angående ritningen. Nu är kl 18 och ingen har ringt ännu! Vi bestämde oss för att ringa huvudkontoret men givetvis stängde dom kl 13 idag! Ingen idé att ödsla mer ilska över säljaren, bättre att ringa huvudkontoret själva på måndag och sen konfrontera honom!

Tack iaf för råden :)

6. M
    Medlem Nivå 1

Hej
    Vi håller på och bygger med en annan husbyggare men innan vi bestämde oss var vi så nära att skriva på för Myresjöhus men det som fick oss att backa ur var att vi fick olika priser (vi hade tänkt bygga Harmoni och ville ha det som det visas på deras hemsida det stora glaspartiet mot baksidan) på detta glasparti var priset första given +13000 nästa gång när vi fick prata med en annan säljare var priset uppe på ca +27000 då bestämde jag mig för att ringa ett annat säljkontor vi bor i Stockholm så jag ringde Göteborg håll i dig när den säljaren hade räknat klart skulle samma glasparti kosta 56000 då tackade vi för oss vi hade ej de marginalerna att riskera ytterligare ett annat pris, jag kan lova våran första säljare hängde på han erbjöd oss att få det första priset men det kändes alldeles för osäkert// Monsing

7. N
    Medlem Nivå 3

Tjena

Vad lack man kan bli på sådana säljare!

Vi har dock haft tur med vår Myresjöhussäljare på Malmökontoret! Vi kan väl ibland känna att vi frågar lite mycket, men vi får svar!

Ibland känner man att hussäljaren kunde trycka upp en folder med vad som händer efter att kontraktet är påskrivet....info om allt mellan himmel och jord......Kommunikation helt enkelt... så man vet lite vad kommer att hända under de olika veckorna framöver....

Just nu målas det för fullt i vårt hus. Lekrummet har fått sina röda väggar =)

Nora

8. P
    Medlem Nivå 3

det jag vet är att i hela Sverige (nästan) e det byggbom, så problemet är säker mellan säljaren och fabriken för Myresjöhus har varit tvungna att skjuta upp massor med leveranser (vet ej varför). Måste vara trisst när man har/ska betala 2 mille för ett hus å så strular det....

9. P
    Medlem Nivå 1

Tänk vad olika det kan vara.
    Vår säljare på Myresjöhus i Gbg hjälper verkligen till.
    Trevlig och snabb. Enkel att samarbeta med. Påläst och vet han inte svaret på någon fråga vi ställer, så tar han reda på det.
    Än så länge är jag/vi mycket nöjda med Myresjöhus.
    Det var heller inte någon tillfällighet att vi valde Myresjöhus. Jag har flera vänner som byggt med dom och är väldigt nöjda.

Vad är det för infopapper du väntar på förresten ?

10. M
    Medlem Nivå 1

Nora,

Får jag fråga vilken modell ni bygger? Vi har precis skrivit på för myresjöhus och deras melodihus med malmökontoret. Måste tillstå att vi är mkt nöjda med myresjöhus så här långt!
    Hur lång tid har det tagit från det ni skrev på första ggn till det kommer stå klart? Vi har fått en tid på ca 12 mån......

Mvh

Mikmik

11. N
    Medlem Nivå 3

Hejsan

Kul att ni också bygger med Malmökontoret!

Vi har ingen speciell hustyp utan ett hus som utgått från en billigare serie de hade förut. Huset är mest likt ett Pilegården och har samma mått. Det hette Malin.

Vi skrev nog på kontraktet ifjol kring oktober, kommer inte ihåg exakt..och det ska stå klart nu om två månader ca.

Man längtar.....

Nora

12. M
    Medlem Nivå 1

Hej!

Vi bygger i Linköping ett Lagmansgården får huset på torsdag 7/9 och vi har blivit väldigt bra bemötta av både säljare och byggledare från Myresjöhus!

Synd att ni inte blivit det!

Mvh
    Mattias

13. anderton_swe
    Medlem Nivå 5

Hej!!

Vi ska bygga lilla herrgården i borlänge och vår säljare i falun har hittills varit kanon. Vi är ännu i startgroparna för vårat bygge, men det känns verkligen hur bra som heslt. Så alla ni som ska bygga hus i Dalarna kan ja verkligen rekommendera myresjöhus i falun

14. C
    Medlem Nivå 2

Hej!

Vi bygger med MH i Borås och är mycket nöjda här med.
    Vi har inflyttning i oktober och det verkar flyta på bra! :)

Hoppas att det löser sig för er på något sätt-ring HK!

Catrin

15. I
    Medlem Nivå 1

Hej ! Är helnöjd med myrsjöhus säljkontor i Karlstad !
    Vi flyttade in 6/7-06