885 läst · 9 svar
885 läst
9 svar
Bör man foga mellan kakel och L-profil list i badrummet?
Sätt den som du själv tycker är snyggast, antingen kant i kant eller med någon mm fog. Men mitt tycke är oavsett ovan val så lär du fylla med fog för annars upplevs det som hålrum/ofärdigtA Anton Arvanitis skrev:
//Kramla
Renoverare
· Skåne
· 8 599 inlägg
De är ju gjorda för att sitta mot plattorna utan fog och det är ju i särklass snyggast men du kan ju göra som du vill.
Intressant svar! Det måste skilja sig mellan södra Sverige och här i Mälardalsregionen, här får vi bes-anmärkning om det ej är fogat mot list vid besiktningar.Paul-Staffanstorp skrev:
//Kramla
Renoverare
· Skåne
· 8 599 inlägg
Njae... nu syftar jag till att man inte släpper 2-3mm mot list och fogar det...Kramla skrev:
Dra fogbruk mot list gör man så klart så där blir tätt. 😉
Jag hänger inte riktigt med! I södra Sverige där jag bor bör man foga 3mm (som gör man vanligtvis med kakel och klinker) mellan kakel och list!Paul-Staffanstorp skrev:
Renoverare
· Skåne
· 8 599 inlägg
Nej... inte i min värld men jag tror norrlänningen missförstod mig 😉A Anton Arvanitis skrev:
Jag och kollegor sätter plattorna mot listen men när man sen fogar så drar man ju fog över allt så den lilla springan som kanske kan uppstå mot listen fylls till.
Klicka här för att svara