Byggahus.se
Sådärja... Nyköpt hus och en glad amatör, så jag kommer nog komma med många bra och mindre bra frågor framöver.

Kan tillägga att jag alltid söker innan men då jag knappt vet vad saker och ting heter blir det svårt att få bra träffar. Men men...

I ena rummet ska vi fixa nytt innertak och har precis rivit ner en massa tråkiga vitmålade pappskivor. Därunder finns plast, isolering och lite reglar (eller vad man kallar dom) och en massa musskit.

Vi har funderat på att spika upp någon sorts panel och tittar man på vissa guider finns det alltid någon sorts skiva innan panelen sätts.

Behöver man verkligen ha det eller kan jag spika upp panelen direkt på reglarna?

Jag antar att det blir jämnare om man först slänger upp en spånskiva eller dyl. men är det verkligen något man tänker på? Det är i ett kontor så det är ändå inte så att man kommer sita och titta på taket i onödan.

L
Det sitter väl glespanel däruppe med C/C 300 mm , är dom jämna , kolla genom att ta ett snöra från ena till andra sidan av rummet , är det OK sätt vad du vill i taket utan något imellan
mössen brukar komma in under panelen på utsidan , finns metallbitar som kallas musstopp

H
det du kan göra är att montera några extra bitar gles vid lampdosor.'
taket blir inte jämnare för att du monterar extra skivor.
svänger glesen mycket. får du åtgärda det på glesen

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.