3 754 läst ·
24 svar
4k läst
24 svar
Boende utkastade till förmån för poliser i styrelse
Besserwisser
· Västra Götalands
· 10 735 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 10 416 inlägg
Besserwisser
· Västra Götalands
· 10 735 inlägg
Ja, så kan det säkert vara. Men inom just polisväsendet så är juristcheferna en betydligt äldre företeelse. Den har flera decennier på nacken vid det här laget.Dan_Johansson skrev:
Vilket väl förvisso även "new public management" har?lars_stefan_axelsson skrev:
"New Public Management är ett uttryck som myntades av den engelska statsvetaren Christopher Hood 1991 för att sätta ettord på den utveckling som hade skett inom den offentliga sfären på 1980-och 1990-talet."
Besserwisser
· Västra Götalands
· 10 735 inlägg
Ja, jag hade inte årtalet när polisen organiserades på det här sättet, och jag orkade inte slå upp det. Så jag tänkte att jag skulle kunna komma undan med att vara lite vag.C cpalm skrev:
Men så lätt går det ju naturligtvis aldrig!
Jurister som polischefer är iaf tidigare än åttiotalet.
Stadgarna talar om poliser som skadats i tjänst eller gjort hjältemodiga handlingar.H Hispaniola skrev:
Jag läste någon stans att stiftelsens förmögenhet bedömdes till över 100 miljoner kronor och den har delat ut kring 15 000 kr per år vilket är extremt lågt för en stiftelse med utdelningsmål. Det indikerar än mer en avancerad mygelkultur i styrelsen där Götblad satt som ordförande och ringde en hyresgäst och förklarade att hon ville ha lägenheten bums meddetsamma. Även Polisförbundet, facklig org, nickade tyst bifall. Otroligt.
Besserwisser
· Västra Götalands
· 10 735 inlägg
Precis. Man får ju vara försiktig med fasta tillgångar och avkastning. Det finns ju få sätt att få ut exv. en värdeökning för en fastighet utan att sälja den. Tills dess är det ju "papperspengar" som inte går att dela ut på något enkelt sätt.C cpalm skrev:
Om man sedan inte kunde fått ut mer än 15000:- år, det är en annan femma.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Generationsboende - stall till bostad
Utbyggnad och tillbyggnad -
Garage till boendeyta
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Flyttade ladan och förvandlade till energisnålt praktboende - därför säljer de nu
Artikelkommentarer -
Projekt- från 1700-talshus till åretrunt boende
Socialt & Projekt -
Ändra garaget till Svale (ouppvärmt sommarboende)
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus