Hej!
I vår lägenhetsrenovering är det nu dags för att köpa hem och sätta upp lite taklister.
Problemet är att vi har ett välvt burspråk och jag undrar om någon har erfarenhet av detta?
Storleken på listerna vi kikar på är ca 120-140x120-140 mm och materialen är frigolit eller polyuretan som är lite styvare.
Frigoliten tror jag kan gå bra om man fixerar listen med skruv eller spik medans limmet torkar, men har någon erfarenhet av att böja de styvare listerna?
Provbitarna vi beställt är så korta att det är svårt att avgöra och polyuretan-listerna ser mycket finare ut.
Rundningen är inte alltför aggressiv.
Väggen är 4,7m lång och välvningen är på mitten ca 70cm djup.
Tack på förhand!
I vår lägenhetsrenovering är det nu dags för att köpa hem och sätta upp lite taklister.
Problemet är att vi har ett välvt burspråk och jag undrar om någon har erfarenhet av detta?
Storleken på listerna vi kikar på är ca 120-140x120-140 mm och materialen är frigolit eller polyuretan som är lite styvare.
Frigoliten tror jag kan gå bra om man fixerar listen med skruv eller spik medans limmet torkar, men har någon erfarenhet av att böja de styvare listerna?
Provbitarna vi beställt är så korta att det är svårt att avgöra och polyuretan-listerna ser mycket finare ut.
Rundningen är inte alltför aggressiv.
Väggen är 4,7m lång och välvningen är på mitten ca 70cm djup.
Tack på förhand!

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det slutade faktiskt med att jag gjorde en egen list av gipsputs. Klippte ut profilen i en plåtbit som jag drog efter en skena. Armerade med nät.N Notoes skrev:
Roligt projekt!
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Taklister utan spikar/skruvar - hur är de moterade?
Färg, Måla & Tapetsera -
Söker tips angående golv- och taklister
Färg, Måla & Tapetsera -
Få isär/lossa 90-böjar (110-rör (pvc)) från förbränningstoalett?
Ventilation -
Ventilation - kanaler - böjar m.m
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Söker: Taklister i 80-tals hus, Borohus
Byggmaterial & Byggteknik