Byggahus.se
Hej, jag ska flytta min diskbänk hemma och måste därför flytta lite på tappvattnet, nuvarande rör räcker även till nya stället men blir en hyffsat skarp böj på ett ställe så skulle vilja få tag i en bockfixtur.

Någon som vet om man kan köpa det över disk någonstans i Stockholmsområdet?

Trodde att de flesta affärer skulle ha det men så verkar inte vara fallet.

Tack på förhand
Tobias

Hej, verkar som det finns möjlighet att få tag på det iaf, mätte igår men vet inte om jag mätte konstigt alternativt minns fel. För verkade inte hitta den storleken på hemsidan nu.

Verkade vara 23-24 mm på ytterröret. Mäter efter jobbet ikväll och återkommer om vad jag kom fram till.

Tack för de snabba svaren.

/Tobias

Det KAN iofs vara 16mm, men det är en dimension som jag tror är ganska ovanlig (finns ex. till ROTHs golvärme).

Hornbach i Fittja har en hel del PEX prylar, säljer även rör i rör(ROTH). Det är det enda ställe jag vet att man kan köpa över disk. Jag vet att jag sett rörstöd där men är osäker på vilke dimensioner.

Själv har jag handlat tidigare på Comfort butiken vid Sollentuna påfarten till E4. Där har jag tydligen haft tur för de menade att de inte normalt hade hemma, utan det var saker som blivit över på något jobb.