Bluff: Luftvärmepumpar från Vattenfall

11k läst  125 svar

1. K
    Medlem Nivå 1
    Spänning kommer direkt från proppskåpet. Det finns alltså spänningsmatning.

• Laddar…
  2. K
    Medlem Nivå 1
    Jag är glad och tacksam för alla seriösa råd och tips och frågor. Vi har gjort testerna och vi tar gärna emot fler tips och råd.

3. Demmpa
    Husägare · Nivå 19
    Exakt vilken modell är det?

4. K
    Medlem Nivå 1
    Panasonic mod nr CU-NZ25TKE

5. K
    Medlem Nivå 1
    Självklart :)

6. Staffan2000
    Medlem · Nivå 13
    Kära hjärtanes!
    Jag/vi har förstått ditt dilemma. Allt trams om pensionatvistelser styrker bara min tro om att tackla motgångar inte är din spetskompetens. Därför kommer vi med konkreta råd. Råd du inte vill ha, eftersom du tränktar efter gullipluttande. Än en gång. Jag håller med dig. Vattenfall har traskat in i lurifaxträsket, men du har valt stackarsmigträsket.

Staffan

7. L
    Medlem · Nivå 13
    Lyser någon av indikatorerna på innedelen? Eller är det helt dött där också?

8. K
    Medlem Nivå 1
    Du känner inte mig. Och kommer aldrig att göra det heller för jag håller inte till i ditt träsk.

9. K
    Medlem Nivå 1
    Det är helt dött.

10. Demmpa
    Husägare · Nivå 19
  11. D
    Medlem · Nivå 3
    Har ni kollat säkringen till pumpen?
    Är det ”skruvsäkringar” så är det inte säkert att pluppen har hoppat ut som den ska göra när säkringen går, utan den kan vara trasig trots att det inte syns.

12. K
    Medlem Nivå 1
    Ja, vi har kollat det. Nej, det är inte skruvsäkringar. Det är snabbsäkringar.

13. KnockOnWood
    Husägare · Nivå 25
    Verklig tråkig situation! Men värmepumpen är ju bara något år gammal.
    Hur klarade ni uppvärmningen innan dess?

• Laddar…
  14. D
    Medlem · Nivå 3
    Funkar ALLT annat elektriskt i huset? Är alla elradiatorer varma? Funkar alla plattor på spisen?

15. K
    Medlem Nivå 1

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: