Hej!

Har någon ett förslag på ett blockeringsdon för att markera att en grupp i en diazedcentral ej ska användas. Det behöver varken vara idiotsäkert eller låsbart utan ska bara fungera som en markering och minska risken att någon av misstag spänningssätter gruppen.

Jag har hittat några varianter med de kostar oss från 400:- till uppemot 1000:- och det tycker jag är lite häftigt för en "plastplugg".

Röda plastpluggar och en skruvmejsel för att blockera en grupp i en diazedcentral, används som en indikator för att förhindra oavsiktlig strömförsörjning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Röd och gul blockeringsdon med nyckel för att markera oanvänd grupp i en diazedcentral.
Skapa konto

• Gilla
lars_stefan_axelsson
  • Laddar…
Motherfucker
Du kan inte behålla säkringshållaren och märka den tex. Med röd färg?

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Ta ur propparna och skruva tillbaka propphuvarna utan proppar och knyta ihop propphuvarna med tunn ståltråd i propphuvarnas små öglor/hål.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Motherfucker Bicmac skrev:
Du kan inte behålla säkringshållaren och märka den tex. Med röd färg?
Det är en variant jag funderar på om inga "snyggare" förslag dyker upp. Alternativt sätta dit en rödmålad "brunnen/trådlös/trasig" proppsäkring.

• Gilla
Motherfucker
  • Laddar…
S SirKnasen skrev:
knyta ihop propphuvarna med tunn ståltråd i propphuvarnas små öglor/hål.
I detta fall är det enbart en enfasgrupp som är aktuell så jag vet inte riktigt vad jag ska knyta i utan att det blir "trassligt". En liten etikett med texten "Används ej" skulle nog faktiskt duga.

Bästa svaret

Plocka ur passkontakten så kan man inte spänningssätta gruppen, och skriv en "lapp" som talar om vad som pågår. Kostnad lite "svett" och en PK nyckel samt penna och papper.

• Gilla
  • Älska
lars_stefan_axelsson och 2 till
  • Laddar…
Blokeringsdon för diazed-säkringar med varningsskylt "Arbete pågår, säkring får ej anbringas", i orange plast.
Skapa konto

En sådan här då 😀

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
E elmont skrev:
Plocka ur passkontakten så kan man inte spänningssätta gruppen, och skriv en "lapp" som talar om vad som pågår.
Vilken helt självklar lösning. Riktigt pinsamt att jag inte "kom på" detta själv. 😳😳😳

nisse123 nisse123 skrev:
En sådan här då
Varför inte? Var? Pris?

Edit: Ahlsell har för närmare 300:-, verkar dock som om man får tre. Förstår om det är en udda produkt och därmed dyr men en hundring för en plastplugg... Jag vet, jag är snål, men det var Ingvar också...

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Jag vet, jag är snål, men det var Ingvar också...
Det heter inte snål, det heter ekonomisk.

• Älska
Alfredo
  • Laddar…
E elmont skrev:
Plocka ur passkontakten så kan man inte spänningssätta gruppen, och skriv en "lapp" som talar om vad som pågår. Kostnad lite "svett" och en PK nyckel samt penna och papper.
Nja, säkringen kan ibland bottna utan PK.

nisse123 nisse123 skrev:
Nej, inte om grejerna är hela.

nisse123 nisse123 skrev:
Gör som dom skriver,bort med PK och fyll huven med en plastpåse. Då går det inte att sätta i en säkring + info på gruppförteckningen.

J jonaserik skrev:
Gör som dom skriver,bort med PK och fyll huven med en plastpåse. Då går det inte att sätta i en säkring + info på gruppförteckningen.
Varför citerar du mig ?
Det är väl Alfredo du borde rikta dig till.

nisse123 nisse123 skrev:
Varför citerar du mig ?
Det är väl Alfredo du borde rikta dig till.
I bland blir det ett fel och i bland blir det rätt 🙂🙂

• Haha
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.