• Rustikt badrumsskåp i trä med flera lådor och hylla, utrustat med en modern vit tvättställsöverdel och kranar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack för förslag, men det finns alltså ingen svensk möbelbutik som fokar på rustika, farmhouse-typer av möbler? Snickare som säljer på beställning? Har hittat en del på Etsy men de är i Frankrike, Tyskland etc, supportar gärna svenskar.

Men alltså en möbelåterförsäljare som Wayfair, Pottery Barn kanske inte finns i norra europa. :-/

K Kapsyl skrev:
Nåt sånt?

[länk]
Njae. Har suttit flera timmar på IKEA men känner inte riktigt att de har vad jag är ute efter. Söker något mer rustikt, "hemma-snickrat" fast hög kvalitativt, inte massproducerat.

V Vasilki85 skrev:
Amazon bara utan tvättstall
[länk]
[länk]
[länk]
Dessvärre har jag inte särskilt högt förtroende för Amazons grejer, särskilt inte när de är så billiga. Har inget emot att betala 13-14 tusen för en gedigen möbel, vill bara försöka hitta var de ens säljs i Sverige.

4774
Om du inte har problem med den summan för ett tvättställ rekommenderar jag att du vänder dig till en finsnickare. Ingenting på marknaden byggs gediget i utmärkt virke så att få ett tvättställ i trä kräver sin finsnickare med rätt virke och handlag. Fint är det.

• Gilla
16386 och 1 till
  • Laddar…
4774
Mörkblå badrumsskåp med vita bänkskiva och mässingskranar, Burkholder 36" Single Bathroom Vanity från Birch Lane, pris $850.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Detta blev min egna favorit på sidan som du länkade till, men om nu de säljer det du är ute efter så undrar jag varför du inte köper det via den sidan? Problem löst kan jag tycka när du själv länkar till det du vill ha.

• Gilla
possum77
  • Laddar…
C chrisdl skrev:
Dessvärre har jag inte särskilt högt förtroende för Amazons grejer, särskilt inte när de är så billiga. Har inget emot att betala 13-14 tusen för en gedigen möbel, vill bara försöka hitta var de ens säljs i Sverige.
Möbelman

4774 4774 skrev:
[bild]Detta blev min egna favorit på sidan som du länkade till, men om nu de säljer det du är ute efter så undrar jag varför du inte köper det via den sidan? Problem löst kan jag tycka när du själv länkar till det du vill ha.
Jo det hade jag givetvis gjort men de säljer inte till Sverige :-/

• Gilla
dancar
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Om du inte har problem med den summan för ett tvättställ rekommenderar jag att du vänder dig till en finsnickare. Ingenting på marknaden byggs gediget i utmärkt virke så att få ett tvättställ i trä kräver sin finsnickare med rätt virke och handlag. Fint är det.
Det var min fundering med. Får börja googla finsnickare i västernorrland, om du inte känner någon.

4774
C chrisdl skrev:
Det var min fundering med. Får börja googla finsnickare i västernorrland, om du inte känner någon.
Tyvärr inte i Norrland

Birch Lane är väl en kedja. Vem tillverkar och säljer kommod med handfat till dem? Jag har svårt att tro att Birch är deras enda kund så det borde finnas någon mer som säljer möbeln.

• Gilla
Kingfries
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.