Blåst ur villans hela insida. Hur göra inför ev. Försäljning?

2k läst  26 svar

1. J
    Medlem · Nivå 9
    Njae, han antyder inte alls att han bedriver näringsverksamhet. Han antyder att han kanske kommer sälja inom några år. På samma sätt kan man annars hävda att han även har ett gravt synfel just nu (börjar se), och att han tror på övernaturliga varelser (monster), att han bedriver flyttfirma (Gedigen historia av renovering och flytt) etc etc. Man kan inte läsa in vad som helst i en text även om det blir roligare så.

2. KnockOnWood
    Husägare · Nivå 25
    Tja, det är ju en tolkningsfråga.
    Men redan i trådtiteln är försäljning huvudmålet, och jag har svårt att tro att man använder ett hus utan väggar, golv och avlopp som bostad.

Fast vi kan ju fråga trådskaparen själv:
    Hur många hus har köpts, renoverats och sålts de senaste åren?
    Och vilka har man själva bott i?

• Laddar…
  3. Stickan56
    Husägare · Nivå 8
    Om man har en gedigen historia, och frågan ställs. Borde man inte har lärt sig vad som krävs vid det här laget då?

Stickan

4. S
    Medlem Nivå 3
    Har historik av lgh, ej villor. Detta är första villan o fler parametrar att beakta

• Laddar…
  5. R
    Medlem · Nivå 6
    Återigen ser man hur forumet springer iväg och drar slutsatser hej vilt utan fog för det

Jag hoppas TS är nöjd med svaren, kanske det finns fler som har bra synpunkter att beakta om man vill genomföra en väldokumenterad renovering som underlättar en eventuellt försäljning vid flytt till annan bostad...

Alltså konkreta svar.

Det torde finnas ett allmänintresse av att veta

• Laddar…
  6. S
    Medlem Nivå 3
    Tack. :)

7. Anna_H
    Husägare · Nivå 17
    Verkligen spännande att några spekulerar i näringsverksamhet, när vi i planlösningsforumet OFTA påpekar för folk att de måste tänka på en framtida försäljning när de bygger om :D

En aktuell nu tex, där vardagsrummet i en villa med 5 sovrum planeras bli 14-17 kvm.

8. D
    Medlem · Nivå 16
    Jag nämnde bara vad som gäller om det handlar om näringsverksamhet. Det fanns ssker som antydde att det kunde luta åt det hållet. Varken jag eller någon annan har dragit slutsatsen att det är näringsverksamhet. Jag förstår inte varför den informationen kan vara så upprörande. Trampade jag på en öm tå?

9. J
    Hobbysnickare · Nivå 13
    Det skulle aldrig kunna klassas som näringsverksamhet om det inte är deras verksamhet att köpa/renovera/sälja. Förmodligen har dom ett vanligt jobb och tråden var inte inom juridik så därför kanske du trampar folk på lilltån ;)

• Laddar…
  10. Anna_H
    Husägare · Nivå 17
    Inga ömma tår, bara OT.

11. D
    Medlem · Nivå 16
    Jonatan: Om TS har ett vanligt jobb har inte med saken att göra. Det är många som driver näringsverksamheter parallellt med vanliga jobb.

12. R
    Medlem · Nivå 6
    Stay on on target..

Om det skulle klassas som näringslivsverksamhet är det såklart viktigt att ha koll på ekonomin, fakturor, kostnader etc än mer, och regelverket.

För privatpersoner får man väl dra ren. kostnader av fem år bakåt i tiden från ev. reavinst?

Det är klart en parameter att hålla reda på för ens egen ekonomi.

Vad gäller för detta?

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: