Huset är timmrat 1900, badrummet är ett utbygge som gjordes ca 20 år sedan. Badrummet är reglat isolerat och har gipsskivor. Väggen på bilden är vad som tidigare var ytterväggen innan badrummet byggdes. I den stora springan på bilderna så drar det ganska mycket, lätt blåst in. Jag vill täta det på något enkelt sätt, att riva innertaket eller ta ner gipsskivor kommer inte på frågan ,Jag tänker att latexfog kan vara det lämpligaste att bara fylla gapet med, listen mot taket är borttagen på bild
Det blåser in mellan plasten och gipset.
Sen har det även spruckit i ett hörn och tidigare ägare har försökt spackla igen det flera gånger. Det rör väl sig i sprickan och blåser även in här. Även här funderar jag på att täcka över med latexfog.

Frågan är väl om det finns något lämpligare att täta med här.

Utseendet är inte det viktigaste, Det är självdrag i huset, men det är väldigt dragigt.

• Träyta och vitmålat tak möts, mörka prickar syns, text skriven otydligt i smuts eller mögel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på trä och metall i ett hörn, skymtar spindelnät, oskarpt och mörkt foto.
    Skapa konto
  • Vit vägg med mörka sprickor och avskalad färg; tecken på slitage eller vattenskada.
    Skapa konto
  • Träbjälklag nära tak, vita väggar, skugga, spik, hörn i ett rum, oavslutad konstruktion eller reparation.
    Skapa konto
  • Vattenfläckar och mögel på undersidan av trä, vid anslutning mot vitmålat tak. Behov av reparation synligt.
    Skapa konto
Uttrycket gör om gör rätt är tyvärr de enda som fungerar.
Tätar du nu så riskerar du mer skada längre fram
Hur ser möjligheterna ut på utsidan?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.