Hejsan!
Sambon vill ha ett soldäck....
Vem får bygga det tror ni?
Jag är en mekaniker, inte snickare.
Jag är väl inte helt vilsen men söker lite råd nu.
Jag skall dra fast en regel (145x45) i sockeln på huset och har använt mig av spikplugg
(8x120) och när jag borrar mig in så är det motstånd de första 30 mm och sen är det inget motstånd de kommande kanske 10 mm och sen motstånd i 10 mm och sen inget mostånd igen, ni fattar.
Det är alltså som kanaler i betongen.
Detta gör ju att en av 5 spikplugg drar och resten är verkningslösa.
Vad ska jag använda mig av?
Helst nåt jag kan montera genom reglarna då de redan är på plats.
Tacksam för svar
Sambon vill ha ett soldäck....
Vem får bygga det tror ni?
Jag är en mekaniker, inte snickare.
Jag är väl inte helt vilsen men söker lite råd nu.
Jag skall dra fast en regel (145x45) i sockeln på huset och har använt mig av spikplugg
(8x120) och när jag borrar mig in så är det motstånd de första 30 mm och sen är det inget motstånd de kommande kanske 10 mm och sen motstånd i 10 mm och sen inget mostånd igen, ni fattar.
Det är alltså som kanaler i betongen.
Detta gör ju att en av 5 spikplugg drar och resten är verkningslösa.
Vad ska jag använda mig av?
Helst nåt jag kan montera genom reglarna då de redan är på plats.
Tacksam för svar
Produkter som diskuteras: "spikplugg"
Spikplugg
Spikpluggar är infästningskomponenter designade för att användas med spik och kan användas i flera olika material. Dessa pluggar har en förförankrad spik inuti sig, vilket gör installationen snabb och enkel.
Läs mer
Verktygstokig
· gotland
· 455 inlägg
Det är inte betonghålsten?
Vanliga betongplugg brukar fungera bra om det skulle vara så
Vanliga betongplugg brukar fungera bra om det skulle vara så
Det låter som hålbetong på din beskrivning? Lättbetong eller blåbetong brukar vara homogen. Har aldrig hört talas om lättbetong som är uppbyggd som du beskriver.
Riktigt långa spikplugg har funkat för mig i hålbetong, men det verkar ju inte funka för dig.
Lättbetong eller leca brukar jag köra med långa plugg, eller speciell plugg just för lättbetong. Brukar ofta välja både lång och grov skruv.
Riktigt långa spikplugg har funkat för mig i hålbetong, men det verkar ju inte funka för dig.
Lättbetong eller leca brukar jag köra med långa plugg, eller speciell plugg just för lättbetong. Brukar ofta välja både lång och grov skruv.
Produkter som diskuteras: "fasadplugg"
Fasadplugg
Fasadpluggar är särskilt utformade för att ha hög hållfasthet och används ofta i grövre material såsom betong och natursten. De är också utmärkta för montering av plåt. Med sin robusta konstruktion kan de hantera stora belastningar och
Läs mer
Hej allesammans.
Det är förmodligen detta som ni benämner som betonghålsten (jag har aldrig ens hört det namnet)
Det är min okunskap som lyser igenom men det är ju därför det är så bra med sådana här forum
Men den som du visar där StevieGee ser ju riktigt bra ut för mitt ändamål.
Den ska jag testa med.
Tack för tipset
Det är förmodligen detta som ni benämner som betonghålsten (jag har aldrig ens hört det namnet)
Det är min okunskap som lyser igenom men det är ju därför det är så bra med sådana här forum
Men den som du visar där StevieGee ser ju riktigt bra ut för mitt ändamål.
Den ska jag testa med.
Tack för tipset
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Blåbetong i husgrund
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur -
Garage renovering blåbetong..lättbetong
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Sätta upp spgel på en lättbetong/blåbetong vägg
Byggmaterial & Byggteknik -
Går det att använd EPS-Betong för att laga husgrund av Lättbetong ute?
Grund & Markarbeten -
Är detta blåbetong eller lättbetong?
Stenhus