Byggahus.se

Bjarke från Älvsbyhus

1. M
    Medlem Nivå 1
    Hei, jeg syns dere skal vite at i Norge foregår det en ganske aktiv internettkampanje nå fordi Älvsbyhus ikke leverer det de har avtalt og heller ikke følger opp i ettertid om det oppstår problemer. Jeg har sjekket litt hva som finnes på internettsider i Norge, Sverige og Danmark og det virker som dette gjelder mange steder.

Tenk dere derfor om en gang til før dere setter igang. Å betale litt mer er kanskje OK når man slipper å krangle masse i ettertid??

2. E
    Medlem Nivå 1

Re: Bjarke från Älvsbyhus

samtykker!!

3. O
    Medlem Nivå 1

Jag tror att den här tråden ballade ur lite >:(

Finns massa trådar om hur älvsbyhus sköter sig eller inte men detta är inte en av dom!!!

Vi har valt älvsbyhus för att vi gillar deras planlösning och verkar vara ganska seriösa om man får säga det efter vad man har läst om andra husleverantörer här på forumet.

Vi bygger torgrim som kommer v25 2007 :surprised: och det känns som om det blir bra!!

4. L
    Medlem Nivå 1

:)Håller med om att Älvsbyhus nog inte är varken sämre eller bättre än andra. För vår del har dom skött sina åtagande på ett tillfredställande sätt. Vi hade ändå ovanligt många besiktningsanmärkningar på grund av en slarvig entreprenör, men både Älvsbyhus och säljaren har ställt upp till 100%. Här på forumet kan man ju läsa om en del hårresande incidenter med andra hustillverkare så jag tror ni kan bygga ert Älvsbyhus utan att det blir allt för stora bekymmer och kanske får ni pengar över till annat också.
    ;)Mvh Lars

5. S
    Medlem Nivå 1

Hej! Vi har byggt ett älvsbyhus. Vi gick på reklamen om att det var prisvärt och hög kvalite osv. Tyvärr kan jag inte nu efter att ha bott i huset i ett år säja att vi är nöjda.
    Det är massor av fel i huset. Taket läcker in vatten på vinden. Innertakskivorna har många skönhetsbrister. Fasaden är verkligen usel. Mycket dåligg trä i fasadbrädorna med massor av sprickor, knagghål och trasiga brädor. Nu förstår vi varför man inte kan måla älvsbyhur med lasyrfärg. Det måste på massor av täckfärg för att döjla den dåliga kvaliten på fasaden. Principen med avfuktare i grunden fungerar inte heller som utlovat och älvsbyhus har inte åtgärdat. Det är sammanlagt flera hundra besiktningsanmärkningar som vi dessutom själva har fått uppmärksamma eftersom älvsbyhus besiktningsman inte har så bra syn eller förbiser många saker.
    Entreprenören klarrapporterade sina åtgärder utan att ha varit i huset och tiden går.
    Nu har älvsbyhus lovat att skicka en annan snickare och åtgärdaresterande fel. Jag är inte säker på att det blir så ännu.
    Men det skulle ha varit färdigt för ett år sedan. Och även om de åtgärdar anmärkningarna så kvarstår många saker som ser fult ut. Entreprenören sa att om man vill ha bra finish på sitt hus ska man inte välja älvsbyhus. Jag vet inte hur de andra hustillverkarna är men älvsbyhs är inte bra.