Hej,
Efter att ha läst i forumet i över två år är det nu dags att göra ett inlägg eftersom jag är i desperat behov av hjälp :P
Jag vill också redan nu varna alla sakkunniga att jag är tokamatör och har inte riktigt koll på alla begrepp, hoppas ni har förståelse för det och förstår vad jag menar.

Min altankonstruktion
Jag har en stor altan som är ca 2 år gammal, den är konstruerad med längsgående bjälkar som är 200x50 mm som sitter med CC 60 på en bärande konstruktion av 200x50 mm (f.n. okänt CC) som är monterade på gjutna plintar.

Mitt problem
Jag ska nu mura en pool som är "nedsänkt" i altanen och behöver således "bjälka" om altanen eftersom dem är "i vägen" idag. Jag vet inte alls hur jag ska göra det eller ens vart jag ska leta information eller hur jag ens ska tänka :O därför behöver jag ER hjälp.
Hur gör man på bästa sätt och vad behöver jag tänka på? Please help me så att mina barn kan få plaska runt lite i sommar d^_^b

Övrig info
Poolen skall vara ca 2 * 3 meter (yttermått). :cool:
Min fru har bråttom så tacksam för snabba svar.:rolleyes:
Jag har redan skruvat upp trallen :x

Det går väl att förklara men utan bild blir det en gissningslek hela vägen eftersom man har inte samma bild som verkligheten.

Går det att bygga den utanför så är väl det de bästa.

Jag ser framför mig att man öppnar golvet och börjar gräva, sedan ramlar det jord som ligger under bäringen och ni gräver och gräver till slut står allt snett och hålet fylls med vatten.

Ps: Då kan ju ungarna plaska där när ni hämtar andan.:D

Haha, ok jag fattar.. jag ska posta några bilder under morgondagen :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.