Byggahus.se

Bilvax, glasskydd duschvägg så att det blir lättare att rengöra

1. J
    Medlem · Norrbotten · 1 194 inlägg

JanneSjo

Medlem
    använder du någon produkt på glasdörrarna i duschen som inte förstör glaset men som gör att smutsen/kalken inte fastnar lika lätt?

jag funderade på diamantvax men tror att det poerar och då kanske glasen blir fula.

Redigerat av moderator 12 aug 2012 12:35
  2. eriobe
    Självbyggare · Jämtland · 293 inlägg

eriobe

Självbyggare
    Jag tipsar om glasrutebehandlingsmedel för bilar med nanoteknik

3. V
    Medlem · Halland · 4 007 inlägg

verktygsgurun

Medlem
    Varje tillverkare av duschhörnor i glas har sådant medel. Men det är säkert samma medel i dem som föregående talare tipsar om.

4. J
    Medlem · Norrbotten · 1 194 inlägg

JanneSjo

Medlem
    ok

något märke som ni använder som verkligen funkar?

5. N
    Medlem · Skåne · 393 inlägg

NyfikenVit

Medlem
    • Laddar…
  6. tharnstrom77
    Medlem · Kronoberg · 216 inlägg

tharnstrom77

Medlem
    Detta ska jag följa, det är inte så kul att hålla på och skrubba duschväggarna. Så jag tar gärna emot tips också!

7. J
    Medlem · ? · 311 inlägg

josa100

Medlem
    Testade att vaxa (biltema hårdvax) duschdörren efter rengöring. Det blev riktigt bra! Innan kunde man se att glaset var korroderat och man kunde inte få bort det oavsett rengöringsmedel. Vaxet döljer "korrosionen" till 80%.

8. R
    Medlem · vg · 4 324 inlägg
  9. Valkyr
    Verktygstokig · Stenungsund · 216 inlägg

Valkyr

Verktygstokig
    Har haft stor framgång med aquapel, gjord för vindrutan på bilen. Bra hållbarhet, lite omständigt att lägga på. Se till att det är ordentligt rent, t.ex. t-röd eller isopropanol att torka med innan applicering. Har hittills varat ett år på duschväggarna. Ser ingen försämring ännu.

10. H
    Medlem · Västerbotten · 1 036 inlägg

Holmspel

Medlem
    Aquapel är bra och finns hos flera Svenska återförsäljare och bilvårdssidor.
    Liquid Elements är ett annat märke som har ett keramiskt medel som är lätt att lägga och håller väldigt bra. Finns att beställa på Area52 (en utländsk seriös sajt).

/Bilnörden

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.