Kan tyckas vara en petitess, ibland blir det fel, men då ska det också rättas till.
Biltema säljer en cykelvagn, på hemsidan och manualens förstasida visas en vagn med fästpunkter för hjulen på båda sidor av axeln, medan den vagn som faktiskt säljs och beskrivs i monteringsmomenten i manualen har infästning på bara en sida om respektive axel. Stor skillnad på bärighet vill jag påstå. Jag påtalade detta för Biltema som svarar "Vi har försökt kolla på bilderna och vi ser att det är samma vagn på alla bilder." Naturligtvis återkopplade jag till Biltema att de har fel och bifogade bilderna nedan, men de har inte återkommit, på fyra veckor, de lär inte göra det alls. Har även i butik reklamerat och påtalat att deras påsmarkis för husvagn har fel mått angivna (2,25 istället för 2,5), men inte heller där har någon ändring skett (på flera år).
För mig är det obegripligt hur ett så stort företag fullkomligt struntar i att ha korrekta beskrivningar av sina varor, när facit serveras av kunder.
Jag lär ju inte vara ensam med att ha påtalat liknande brister.
Gnäll, gnäll...men till slut blir jag förbannad, är ju så lätt för Biltema att bara uppdatera sin hemsida!
Biltema säljer en cykelvagn, på hemsidan och manualens förstasida visas en vagn med fästpunkter för hjulen på båda sidor av axeln, medan den vagn som faktiskt säljs och beskrivs i monteringsmomenten i manualen har infästning på bara en sida om respektive axel. Stor skillnad på bärighet vill jag påstå. Jag påtalade detta för Biltema som svarar "Vi har försökt kolla på bilderna och vi ser att det är samma vagn på alla bilder." Naturligtvis återkopplade jag till Biltema att de har fel och bifogade bilderna nedan, men de har inte återkommit, på fyra veckor, de lär inte göra det alls. Har även i butik reklamerat och påtalat att deras påsmarkis för husvagn har fel mått angivna (2,25 istället för 2,5), men inte heller där har någon ändring skett (på flera år).
För mig är det obegripligt hur ett så stort företag fullkomligt struntar i att ha korrekta beskrivningar av sina varor, när facit serveras av kunder.
Jag lär ju inte vara ensam med att ha påtalat liknande brister.
Gnäll, gnäll...men till slut blir jag förbannad, är ju så lätt för Biltema att bara uppdatera sin hemsida!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Var på biltema igår och köppte en bränslepump. På hemmsidan stog det att det följde med monterings detaljer. När jag gått ut till bilen kollar jag i lådan men där finns inga.. bara bränslepumpen. Jag går tillbaka in och säger detta.
De säljer tydligen moteringssatsen separat. Då visar jag att på hemmsidan står det att de följer med.. då säger han "a det måste vara en felskrivning".
Jag säger att jag inte kan andvända varan pga att allt jag behöver inte följer med och när jag gick hit stog ett pris på hemsidan för en bränslepump där monteringssatsen medföljer varför ska jag då behöva betala extra för den? Då ropar en annan som har lyssnat på detta medans han hjälper andra kunder "vi friskriver oss mot felskrivningar"
...
Slutar med att jag lämnar tillbaka varan.
Tänkte lägga in en länk men de har redan ändrat på hemsidan så det står "rätt" nu iafall.
De säljer tydligen moteringssatsen separat. Då visar jag att på hemmsidan står det att de följer med.. då säger han "a det måste vara en felskrivning".
Jag säger att jag inte kan andvända varan pga att allt jag behöver inte följer med och när jag gick hit stog ett pris på hemsidan för en bränslepump där monteringssatsen medföljer varför ska jag då behöva betala extra för den? Då ropar en annan som har lyssnat på detta medans han hjälper andra kunder "vi friskriver oss mot felskrivningar"
...
Slutar med att jag lämnar tillbaka varan.
Tänkte lägga in en länk men de har redan ändrat på hemsidan så det står "rätt" nu iafall.
platon1980 skrev:
Kan tyckas vara en petitess, ibland blir det fel, men då ska det också rättas till.
Biltema säljer en cykelvagn, på hemsidan och manualens förstasida visas en vagn med fästpunkter för hjulen på båda sidor av axeln, medan den vagn som faktiskt säljs och beskrivs i monteringsmomenten i manualen har infästning på bara en sida om respektive axel. Stor skillnad på bärighet vill jag påstå. Jag påtalade detta för Biltema som svarar "Vi har försökt kolla på bilderna och vi ser att det är samma vagn på alla bilder." Naturligtvis återkopplade jag till Biltema att de har fel och bifogade bilderna nedan, men de har inte återkommit, på fyra veckor, de lär inte göra det alls. Har även i butik reklamerat och påtalat att deras påsmarkis för husvagn har fel mått angivna (2,25 istället för 2,5), men inte heller där har någon ändring skett (på flera år).
För mig är det obegripligt hur ett så stort företag fullkomligt struntar i att ha korrekta beskrivningar av sina varor, när facit serveras av kunder.
Jag lär ju inte vara ensam med att ha påtalat liknande brister.
Gnäll, gnäll...men till slut blir jag förbannad, är ju så lätt för Biltema att bara uppdatera sin hemsida![bild] [bild]
Du verkar ha allt för lite att göra.platon1980 skrev:
Kan tyckas vara en petitess, ibland blir det fel, men då ska det också rättas till.
Biltema säljer en cykelvagn, på hemsidan och manualens förstasida visas en vagn med fästpunkter för hjulen på båda sidor av axeln, medan den vagn som faktiskt säljs och beskrivs i monteringsmomenten i manualen har infästning på bara en sida om respektive axel. Stor skillnad på bärighet vill jag påstå. Jag påtalade detta för Biltema som svarar "Vi har försökt kolla på bilderna och vi ser att det är samma vagn på alla bilder." Naturligtvis återkopplade jag till Biltema att de har fel och bifogade bilderna nedan, men de har inte återkommit, på fyra veckor, de lär inte göra det alls. Har även i butik reklamerat och påtalat att deras påsmarkis för husvagn har fel mått angivna (2,25 istället för 2,5), men inte heller där har någon ändring skett (på flera år).
För mig är det obegripligt hur ett så stort företag fullkomligt struntar i att ha korrekta beskrivningar av sina varor, när facit serveras av kunder.
Jag lär ju inte vara ensam med att ha påtalat liknande brister.
Gnäll, gnäll...men till slut blir jag förbannad, är ju så lätt för Biltema att bara uppdatera sin hemsida![bild] [bild]
Annat var det på netonnet när jag var där för en massa år sedan stod i kön till kassan.K knipo skrev:
Kunden före köpte en mp3 spelare och i kassan var det ett högre pris kunden informerade att det stod xx kr på skylten vid hyllan.
Han går då ifrån och tittar och ropar sedan till kunderna i kön "är det någon annan som vill ha en mp3 spelare till rabatterat pris innan jag tar bort skylten?"
Det är kundvänligt.
Hahaha!!A Andy78 skrev:Annat var det på netonnet när jag var där för en massa år sedan stod i kön till kassan.
Kunden före köpte en mp3 spelare och i kassan var det ett högre pris kunden informerade att det stod xx kr på skylten vid hyllan.
Han går då ifrån och tittar och ropar sedan till kunderna i kön "är det någon annan som vill ha en mp3 spelare till rabatterat pris innan jag tar bort skylten?"
Det är kundvänligt.
Kungligt!
Det är nästan för bra åt andra hållet, men bättre det.
Biltema förlorar mer på sitt sätt i längden än NoN tror jag.
Jag får väl balansera upp kritiken lite med min erfarenhet från förra veckan. Köpte ett partytält/paviljong med några extra väggsektioner i slutet av augusti för att måla en ytterdörr skyddat ute. Läste kundbetygen innan och nån hade skrivit att det kunde läcka lite vid regn. Tänkte att jag kan slänga på en press om det blir riktigt dåligt väder.
Det visade sig att det regnade rakt igenom när det efter nån vecka kom några tyngre skurar. Packade ihop härket och lasta in i bilen. Kunde dock inte hitta kvittot...
Chansade iaf och åkte till Biltema i veddesta där jag köpt tältet. Förklarade situationen och att det enda bevis på köp jag hade var min korttransaktion. Inga problem sa killen i kundtjänst och tog returen.
Det visade sig att det regnade rakt igenom när det efter nån vecka kom några tyngre skurar. Packade ihop härket och lasta in i bilen. Kunde dock inte hitta kvittot...
Chansade iaf och åkte till Biltema i veddesta där jag köpt tältet. Förklarade situationen och att det enda bevis på köp jag hade var min korttransaktion. Inga problem sa killen i kundtjänst och tog returen.
På Biltema? Har de recensioner på sina produkter, det har jag helt missat i så fall, det var inte Jula du kollade på?Kretikos skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Dolda fel husköp - Anticimex vägrar ersätta
Juridik -
Hyresrättsandrahandshyresgästen har bytt lås och vägrar flytta. Svarta pengar!
Juridik -
Får stötar av dammsugare men Biltema vägrar reklamera?
Juridik -
biltema och elfa konsoler matchar varandra, eller?
Inredning -
Erfarenheter Biltema "Mur- och putsfärg" el andra tips?
Färg, Måla & Tapetsera
