Hej!

Har en del spotlights i trädgården ifrån Biltemas system, har ingen transformator längre tyvärr den gick sönder. De finns inga nånstans i Sverige samt att de inte vet när de får in nya pga brist på komponenter för att tillverka… Det är den här jag behöver, finns bara på Finska hemsidan att se då de tagit bort den ifrån Sveriges hemsida. Artikelnummer 46-3484

https://www.biltema.fi/sv-fi/bygg/e...ag/transformator-med-skymningsrela-2000042761

Har letat men hittar inte ifall det finns en liknande transformator att köpa, någon som vet kanske?

Sista utvägen är kanske att be en elektriker att skarva om, om man hittar något liknande men inte med rätt koppling? Tex Bolhti?

Mvh

Davidbagare
Du borde finns en sådan transformator i valfri lampaffär. Ta med den gamla in så får du rätt anslutning.

N Nstorm skrev:
Hej!

Har en del spotlights i trädgården ifrån Biltemas system, har ingen transformator längre tyvärr den gick sönder. De finns inga nånstans i Sverige samt
N Nstorm skrev:
Hej!

Har en del spotlights i trädgården ifrån Biltemas system, har ingen transformator längre tyvärr den gick sönder. De finns inga nånstans i Sverige samt att de inte vet när de får in nya pga brist på komponenter för att tillverka… Det är den här jag behöver, finns bara på Finska hemsidan att se då de tagit bort den ifrån Sveriges hemsida. Artikelnummer 46-3484

[länk]

Har letat men hittar inte ifall det finns en liknande transformator att köpa, någon som vet kanske?

Sista utvägen är kanske att be en elektriker att skarva om, om man hittar något liknande men inte med rätt koppling? Tex Bolhti?

Mvh
att de inte vet när de får in nya pga brist på komponenter för att tillverka… Det är den här jag behöver, finns bara på Finska hemsidan att se då de tagit bort den ifrån Sveriges hemsida. Artikelnummer 46-3484

[länk]

Mvh
Jag har samma problem. Hittade du någon transformator som funkar?

Ta en bild på etiketten på trafon så man ser vilken data den har så kan man med lätthet hitta en motsvarande.

Den där kontakten är väl numer standardiserad. Jag har lampor från Lightson som ser ut att ha samma kontakt. Men kolla att det är samma utspänning på den transformatorn i så fall.

Har ni förslag på någon likvärdig transformator?

• Bild på en LED-driver från Biltema. Information om input/output och säkerhetsklassning visas. Svart, liggande på träyta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En person håller en elektrisk kabelkontakt nära kameran med en suddig adapter i bakgrunden på träyta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
E EyEr0n skrev:
[länk]
Tack

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.