Billman MF6V ställdon

262 läst  9 svar

1. Saarelma2000
    Medlem Nivå 1
  2. J
    Medlem · Nivå 8
    Vad ska du ha den till . en riktigt gammal sak och finns inte på kartan längre , användes mycket till ventilationsaggregat , vilken spänning är det , 230V eller 24 V , fanns båda men mest 24V

3. Saarelma2000
    Medlem Nivå 1
    Spänningen är 24V AC styrdonet och venttilen används i ett växsthus för värmeregulation

4. P
    Medlem Nivå 6
    Tyvärr inte, men tre anslutningar är öka-minska-nolla, tre är potentiometer för återkoppling av läge, de sista för ändlägesbrytare för vidarekoppling av signal.

5. J
    Medlem · Nivå 8
    OK den har ett stolpmontage , inger större skillnad med vinge eller stolpe , den typen har regleringen inbyggd i sig , Vad står det för Typ och modellnummer på skylten .
    Har du andra lika som den ? tänker på växthus , eller är det huvudmatningen den sitter på

6. Saarelma2000
    Medlem Nivå 1
    På skylten är det ME6V 2(inte MF som jag tidigare sa) 24V 0,85A inga modellnumror

7. J
    Medlem · Nivå 8
    Billman gick upp i landis & Gyr har jag för mig och nu är det Siemens , kontakta Siemens och fråga efter någon pensionär som jobbar kvar på ställdon så kanske du kan få svar
    Annars finns det andra ställmotorer och adapters för den ventilen , men dom behöver en reglercentral + utgivare

8. Saarelma2000
    Medlem Nivå 1
    Tack jag ska pröva kontakta Siemens.

9. GK100
    Medlem · Nivå 19
    Det är enkelt att se på undersidan vad som är öka/minska och gemensam nolla till motorn. Om jag inte missminner mig från sommarjobb i urtiden är det 2/3 och 7. Om du tar en bild snett in mot undersidan plinten så man ser innanmätet är det lätt ordnat att se hur det säkert ligger till.

Som du säkert förstår får du nog ordna en lite modernare regulator med öka/minska signal och 24 VAC.

10. Saarelma2000
    Medlem Nivå 1
    Ja jag fick den och fungera men som du saa kanske är det klokast att jag köper en modernare regulator.
    Tack för alla svar jag fått

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: