Byggahus.se

Billigaste kökstillverkaren

1. H
    Medlem Nivå 2
    Hej!
    Jag undrar om någon kan ge mig ett svar på vilken kökstillverkare som är billigast.
    Jag ska renovera ett kök och har 100.000 kr i maxbudget totalt inkl kök, vitvaror, färg och bygge.
    Jag funderar på Ikea, Kvik, HTH bygg själv eller IKEA och måttanpassade luckor.
    Angående måttanpassade luckor undrar jag om ni har tips på någon firma som har bra priser. Picky Living, Järfälla etc är inte gratis. ;)
    Stort tack på förhand för alla bra råd!

Redigerat 10 sep 2019 10:21
  2. D
    Besserwisser · Nivå 21
    Blocket kan kanske funka även med den budgeten.

3. H
    Medlem Nivå 2
    Jag skrev såklart fel. Menade 100.000 :)

4. B
    Medlem · Nivå 21
    • Laddar…
  5. H
    Medlem Nivå 2
  6. A
    Renoverare · Nivå 8
    • Laddar…
  7. B
    Medlem · Nivå 21
    Okej, måttanpassade luckor är dyrt som du själv har sett, så det alternativet går bort.

Då får du förklara tydligare vad din fråga är för tabellen på den sidan tycker jag är rätt klar när det gäller vem som är billigast när det gäller skåpen:
    Ikea 22 402 kr
    HTH 28 081 kr
    Epoq 30 282 kr
    Kvik 33 173 kr

Ikea är i allmänhet billigast när det gäller vitvaror också.

• Laddar…
  8. Dan_Johansson
    Allvetare · Nivå 14
    Om du letar bland mina skapade trådar hittar du en tråd om min köksrenovering... Vi har lagt ca 140.000 kr, och av det är IKEA ca 86.000 kr. Observera att kostnaden för arbetskraft är exakt 0 kronor.

Vet inte om det "generellt" men det är ju en utgångspunkt att räkna från....

Jag tror du får svårt att passa in några andra luckor än Ikeas standardsortiment i en budget på 100.000 kr..

EDIT: Länk förenklar. https://www.byggahus.se/forum/threads/hjaelp-med-planloesning-koek.310446/

Redigerat 10 sep 2019 11:56
    • Laddar…
  9. A
    Medlem · Nivå 19
    Glöm inte el om du behöver dra om matning till ugn och häll, ev. justering av VVS.