Byggahus.se

Billigaste bolånen – och utsugarna du bör undvika

1. Redaktionen
    På konsumentens sida Nivå 9
  2. Per Eskilsson
    Administrator · Nivå 20
    Nordea meddelar idag att de sänker sina bolåneräntor efter att de har tappat marknadsandelar enligt Nyhetsbyrån Direkt. https://www.swedbank-aktiellt.se/ov...86fd8af066ea75afe0347a0835adb2e6d1c7&single=y

Sänkningen på tremånadersräntan sänks till 1,99 procent. Nordeas sänkta boränta är fortfarande mer än dubbelt så hög ränta som den nya bolåneaktören Landshypoteks. Jag förstår inte varför storbankerna fortsätter att använda höga listpriser?

3. J
    Anonym
    Den dyraste bland "de billiga" har ju i princip samma ränta som den bästa av "utsugarna". Krigsrubriker?

• Laddar…
  4. useless
    Lök. · Nivå 25
    Kanske för att många verkar tro att det är förbjudet att använda mer än en bank? Man drar sig för att flytta lånen för det är så jobbigt att flytta allt annat engagemang man har i banken.

• Laddar…
  5. J
    Medlem Nivå 9
    Det enda som är jobbigt att flytta är enligt mig lönekontot. Det kontonumret har man ju en massa olika insättningar på som i så fall måste läggas om.
    Att folk däremot inte flytta lånen är obegripligt. Vi har hittills haft på tre ställen och det tar inte alls mycket tid att flytta i förhållande till vad man sparar .

• Laddar…
  6. C
    Medlem · Nivå 18
    När min partner flyttade sitt lån skickade banken en stor bukett blommor och gratulerade till den nya bostaden. Visar ju hur ofta folk flyttar sina lån :)

• Laddar…
  7. henq
    Medlem Nivå 6
    En godkänd förhandling är när banken skicka blommor när man flyttar sitt bolån från den banken :)

8. BiFuel
    Medlem Nivå 14
    Till viss del kan det väl ha att göra med att många är "Guldkund" eller liknande och har både bolån och sparande + försäkring i samma bolag. T.ex. är våra bilförsäkringar så billiga att inga andra bolag lyckats matcha dem hittills, tack vare våra rabatter som premium/guld/totalkunder, kalla det vad man vill.

9. J
    Medlem Nivå 9
    Jag har dålig erfarenhet av sådana erbjudande. Det brukar sluta med att man får betala väldigt mycket för någon del i paketet.