P
Jag väntar hem skena nummer 2 (bosch FSN 1600) och behöver såklart ett skarvbeslag för att koppla ihop med min befintliga lilla skena.
Men ca 800kr för en plåtbit (fsn vel) fick mig ur balans och ett längre googlepass senare hittade jag lintory.com
De verkar ha smarta tillbehör till de flesta skensystem och jag blev sugen på deras bundle med bland annat vinkelguide, tving-adapter.

Men, jag lyckas inte hitta några omdömen om företaget eller produkterna, någon som testat dessa?

Jag lade en beställning nu på några intressanta prylar. Prisvärt om det funkar. Två FSN-stop, en square och en sågadapter (som jag hoppas kommer passa min Hikoki metallcirkel för sågning i sten).
Gissar att det inte kommer levereras imorgon direkt så håll inte andan i väntan på recension :)

• Gilla
PsychoCheF och 1 till
  • Laddar…
P
nanowire nanowire skrev:
Jag lade en beställning nu på några intressanta prylar. Prisvärt om det funkar. Två FSN-stop, en square och en sågadapter (som jag hoppas kommer passa min Hikoki metallcirkel för sågning i sten).
Gissar att det inte kommer levereras imorgon direkt så håll inte andan i väntan på recension :)

Sitter som på nålar :p

Hittade ett test på tving-adapter-mojäng för Bosch FSN skena, de verkar ju okej i alla fall.

Blev det något inköp? Har ni några omdömen i så fall?

Behöver också en skarv/VEL men priset på originaldelen lockar inte direkt…

N Nossungam skrev:
Blev det något inköp? Har ni några omdömen i så fall?

Behöver också en skarv/VEL men priset på originaldelen lockar inte direkt…
https://amzn.eu/d/50NQVja
Produktsida för Bosch Professional-adapter, svart, tillbehör till sågverktyg, 528,21 kronor, höga betyg, Prime-leverans.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Rätt ok pris.

FredrikR FredrikR skrev:
[länk]
[bild]
Rätt ok pris.
Det lönar sig att ha "is i magen" och kolla prylar på önskelistan löpande. Jag köpte denna FSN VEL från Amazon i februari för 360:- så det finns hopp...

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
P
Jag chansade och beställde dessa för ett tag sedan.
Medans jag väntade på leverans så blev det rea på VEL, så nu har jag båda... 🫣

Gillar adaptern till vanliga billiga snabbtvingar. Tog bilder på måtten på den tvingen som passade perfekt, men även Parkside tvingen med något nättare stång funkar för att nypa fast skenan.

Skarvadaptern gör jobbet, men originalet är klart bättre eftersom den är i metall och längre.

90graders vinkeln verkar också bra nog vad jag kan se, men eftersom Bosch inte ville göra det för enkelt med en plan anläggningsyta på skenans kant så är det lite bökigt att kolla exakt.

Kort och gott så kan jag rekommendera kitet för den vanliga människan 😁

Tre olika skruvstäd hängande på en korkskiva, verktyg för fastklämning eller pressning.
Skapa konto

Ett svart och orange skruvstycke med räfflad stång och tryckknapp, troligen gjort av plast, närbild.
Skapa konto

Svart plastklämma med orange detaljer på ett underlag av kakel.
Skapa konto
Digital skjutmått mäter svart metallföremål på ljus yta, visar cirka 19,72 millimeter.
Skapa konto
Digital skjutmått mäter dimensionen på ett objekt, visar 5.94 mm på displayen.
Skapa konto

Professionellt verktyg för positionsmätning ligger på ett golv med etiketten uppåt.
Skapa konto
Aluminiumprofiler nära kolfiberplatta med skruvhål, textdel, precisionstillverkningskomponenter, industriellt material.
Skapa konto

Vinkelhake, träskivor, hantverk, mäta, byggnadsmaterial, arbetsbänk, precision, konstruktion, vit vinkelprofiler.
Skapa konto
Svart dörrstopp i metall, monterat på en vit dörr, mot kakelgolv. Tagen ur perspektivsned perspektiv.
Skapa konto
Aluminiumprofil med svarta plastklämmor, gängade spår, närbild, suddig bakgrund, inomhus, ingen person synlig.
Skapa konto

• Gilla
slugger och 2 till
  • Laddar…
P PsychoCheF skrev:
Jag chansade och beställde dessa för ett tag sedan.
Medans jag väntade på leverans så blev det rea på VEL, så nu har jag båda... 🫣

Gillar adaptern till vanliga billiga snabbtvingar. Tog bilder på måtten på den tvingen som passade perfekt, men även Parkside tvingen med något nättare stång funkar för att nypa fast skenan.

Skarvadaptern gör jobbet, men originalet är klart bättre eftersom den är i metall och längre.

90graders vinkeln verkar också bra nog vad jag kan se, men eftersom Bosch inte ville göra det för enkelt med en plan anläggningsyta på skenans kant så är det lite bökigt att kolla exakt.

Kort och gott så kan jag rekommendera kitet för den vanliga människan 😁

[bild]
[bild]
[bild][bild][bild]

[bild][bild]
[bild][bild][bild]
Grymt! Med tanke på priset får det kanske bli ett inköp av det kitet!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.