Byggahus.se

billig fönsterlist?

1. P
    Medlem Nivå 3
    hej, behöver stora volymer självhäftande fönsterlist till torpet, var finns det billigt i större längder ? behöver runt 50 Meter tror jag.

2. P
    Medlem Nivå 2
  3. Fasting65
    Medlem Nivå 11
    självhäftande fönsterlist blir aldrig billigt eftersom limmet släpper och du måste köpa ny stup i kvarten. Köp silikonlist (o-list som är talkad inuti - inget EPDMgummi!) som du sätter fast med silikon.

Åk förbi Leif Arvidsson i Bromma så hjälper de dej.
    http://www.leifarvidsson.se/

4. P
    Medlem Nivå 3
    nu råkar jag vara precis så dumsnål ;)

det blev billig p-list i epdm 2*25, clas ohlson hade när jag ändå köpte julklapp åt svågern. få se hur långt det räcker. En häftklammer i varje ända så sitter de tills det är målningsdags nästa gång....

5. Fasting65
    Medlem Nivå 11
    Ja, är man dumsnål så är självhäftande EPDM-list helt rätt. hehe.
    När den väl släpper och går sönder så vet du iallafall var du ska åka för att få rätt grejor. Lycka till.

6. P
    Medlem Nivå 3
    Det ska bara sitta till nästa ommålning, kanske i sommar. Färgen släpper nog före listen i alla fall.

Ska väl måla fönstren igen om 10 år (om det blir gjort i sommar) och om man satt fast list med silikonlim hurih*lskotta får man bort det sen ? Silikonlim är ju helt "immunt" mot färg!

7. Fasting65
    Medlem Nivå 11
    Du behöver ju inte renskrapa i det karminnerhörnet där listen sitter varje gång du målar om fönstret. Troligen är det väl utsidan av fönstret som far mest illa. Inte totalrenoverar man fönstren var 10:e år.