Billig Altandörr?

12k läst  9 svar

1. S
    Medlem Nivå 2
    Hej!

Någon som vet var man kan få tag i billiga altandörrar? Jag vill ha en med ganska stort fönster - men där det går att sätta spröjs. Hittills har jag bara hittat dörrar för ca. 5000 kr och jag ville helst att altandörren skulle vara lite billigare. Ytterdörrar är ju mycekt billigare (om man väljer en vanlig typ).

2. foppa72
    Medlem Nivå 6
    Köp en PVC fönsterdörr med helglas, inåtgående med 2-glas argonfyllning, 90x210 kostar ca 3000 kr (möjligen kan frakt tillkomma).
    Det finns en hel räcka med leverantörer.

Jag köpte mina nya fönster inkl två fönsterdörrar från www.netmaterial.se, kanonfina.

3. S
    Medlem Nivå 2
    Trist nog kostar de 4000 kr plus moms, nuförtiden. Plus frakt på 1500 ca. för att ta sig hit.
    *suck*

4. F
    Medlem Nivå 4
    Du har nog rätt. Under 6 500 kr lär bli svårt. Mina två PVC-altandörrar 100 x 210 cm med 160 cm 3-glasfönster och inkl aluminiumtröskel, säkerhetslås etc med U-värde 1,3 kostar 5 900 kr + frakt. De har då samma säkerhetsstandard som min ytterdörr.

5. S
    Medlem Nivå 2
    Har beställt från fonsterdirekt.se nu. Vi får dörr inkl. moms och frakt för 3900 kr (u-vräde 1,1). Tar 5-6 v innan den kommer så vi vet ju förstås inte vad vi kommer tycka omd en förrän dess.... *spännande!*

6. D
    Medlem Nivå 1
    Avbeställ, enligt mina erfarenheter är dessa skräp. Inga köldbryggor och inget stål! U-värde 1,1 är lögn, inte ens glaset klarar 1,1 än mindre den massiva plast karmen.

7. F
    Medlem Nivå 3

Vad baserar du det här på? Verkar ju helt klart vara många på forumet som är helnöjda med sina PVC-fönster och altandörrar.

8. foppa72
    Medlem Nivå 6
    Det är väl inte pvc-fönster utan massiva kompositfönster med alu? Alltså inte jmfrbara. Själv är jag nöjd med mina pvc-fönster

Redigerat 15 maj 2008 18:39
  9. F
    Medlem Nivå 3
    Ahhh, då är jag med. Satte likhetstecken mellan underhållsfria fönster och PVC :). Så går det när man inte kollar websidan alltför noga....;)

10. foppa72
    Medlem Nivå 6
    ;) no worries.

Jag har själv ingen åsikt om själva fönstren som avses eftersom jag inte har någon som helst erfarenhet av just den typen av fönsterkonstruktion.

Hej där! Skaffa ett konto gratis så kan du också ställa frågor i forumet. :love: