Byggahus.se

Bilder på köksrenoveringen - HTH

1. D
    Medlem Nivå 2
    Vi har under en period renoverat delar av vår lägenhet och har i dagarna fått ett HTH kök levererat och monterat. Vi har under renoveringen tagit bilder som vi hoppas kan vara till hjälp för alla er i köksköpstankar. Inspererande eller avskräckande, döm själv.

Sidan kommer att kontinuerligt att uppdateras med nya bilder tills det att renoveringen är helt färdig.

Länk till album: http://hem.bredband.net/b142132/

Stort tack till alla er som tagit er tid att svara på mina byggfrågor

2. jeppeknaster
    Medlem Nivå 11

Re: Bilder på köksrenoveringen - HTH

Snyggt!
    Precis som jag vill ha det.
    Får man fråga vad ni fick betala för köksdelarna?(exkl. vitvaror)
    Vad ska ni ha för bänkskiva?
    mvh
    /jeppe

3. L
    Medlem Nivå 5

Det här var definitivt inspirerande! Jag är NÖJD över att VITvarorna sitter så bra i helheten. Jag har haft stora samvetskval när vi nu inför vårt långsamma kökprojekt varit tvungna att byta ut de uttjänade vitvarorna mot nya - vita. Tänk om de inte passaar in med våra nya skåp sedan... Av någon anledning har jag inte blivit bekväm med de rostfria/aluminiumvarorna som är ett "måste".

Varför valde ni vita varor i ert kök?

4. D
    Medlem Nivå 2

Trevligt att det är mer än vi som tycker om den "rena" stilen. Vi har betalt ca 73 000 kr för skåp och luckor. Sedan har vi valt bänkskivor i granit och det går lös på ca 38 000 kr, allt inkl. moms

Tanken var först att vi skulle ha rostfritt eller aluminium och vitt i köket. Men efter en del dividerande valde vi klassiskt vitt.

Det som talade för vita vitvaror ::) var att vi ansåg att man oftast inte "tröttnar" på färgen, vitt fungerar nästan till allt. En annan sak vi vägde in, hur kommmer det ser ut när kylen/frysen/ugnen går sönder och vi ska försöka få tag på samma rostfria/alu front? Idag finns det en uppsjö av olika ytbehandlingar/färger.

5. P
    Medlem Nivå 3

Jag undrar vad ni har för styrka på de inbyggda downlights? 20W? Räcker det? Blir ljuset tillräckligt bra när man lagar mat?

Sedan vill jag gärna veta varför ni har valt en inbyggnadsugn och häll med touchknappar trots att ni har en "standartplacerat ugn"? Är ni nöjda med att styra häll med touchknappar?

6. D
    Medlem Nivå 2

Tyvärr kan jag inte svara på alla dina frågor eftersom vi väntar på bänkskivan, kakelsättning och elinstallation. Jag återkommer med svar när detta är gjort, uppskattningsvis 5-10 arbetsdagar.

Lösningen med häll/ugn "standardplacerat" har vi valt för att vi tycker att den lösningen blev mycket snyggare.

7. P
    Medlem Nivå 3

VI har också valt "standartplacerat" ugn och häll, men då har vi (på rekomendation av bekanta och kolegor) inte valt häll med touchknappar utan häll som styrs från ugnen.

8. D
    Medlem Nivå 2

Sorry, jag missuppfattade dig. Vi har inte haft tanken på gemensam styrning. Vilka fördelar ser du med din lösning?

9. S
    Medlem Nivå 6

Åh, någon som valt HTH's snyggaste serie!!
    Fullkomligt älskar denna lucka med "inbyggt" handtag, så snyggt!!!!!!

10. C
    Medlem Nivå 1

Hej!

Jättefint kök. Är det straight vit från HTH ni har?
    MVH Cina!

11. D
    Medlem Nivå 2

Tack :) Här är lite info på vad vi valde för grejor/modeller. Vi får hem kakel i nästa vecka och diskmaskinen ca vecka 16 (pga strejken) :( Men sen är köket äntligen färdigt...

Köksinredning: HTH Straight vit
    Blandare: HansGrohe - Variarc
    Vask: Ifö Concert CIP 885K
    Bänkskivor: Granit Nero Africa Finslipad
    Kyl: Electrolux ERE3500
    Frys: Electrolux EUF2300
    Ugn: Siemens HB760260S
    Häll: Siemens EH777501E (Induktion)
    Fläkt: Electrolux EFT 6436S
    Diskmaskin: ESL6251
    El: Eljo Trend Solid (Vit glas)

12. D
    Medlem Nivå 2

Köksrenoveringen är färdig. Här är lite bilder på slutresultatet.

13. D
    Medlem Nivå 2

14. D
    Medlem Nivå 2

15. D
    Medlem Nivå 2