Byggahus.se

Bilder på ekparkett behandlad med lövträlut?

1. Juliecorn
    Medlem · 90 inlägg

Juliecorn

Medlem
    Vi har en fiskbensparkett som är fin, men angränsar till två rum med furutiljor ganska ljusa och det blir väldiga kontraster. Jag har läst att det finns lövträlut som kan användas på ekparkett, men jag har inte lyckats hitta några bilder som visar på hur resultatet kan bli. Ni som använd lövträlut på ek, har ni några erfarenheter/bilder att dela med er av?

Jag vill ha lite äldre känsla, tycker att det blir så "perfekt" när man slipar golvet...är nästan inne på att behålla det lackade gulnade bara för att ytorna är mer ruffa :)

2. Anna-ez
    Medlem · 2 inlägg

Anna-ez

Medlem
    Hej!

Jag är nyfiken på om ni använde lövträlut på fiskbensparketten och vilket resultatet blev. Vi funderar på att göra samma sak men kan inte hitta några bilder på resultat heller.

3. Juliecorn
    Medlem · 90 inlägg

Juliecorn

Medlem
    Hej! Yes vi gjorde det och blev jättenöjda. Kan ta bild i helgen och lägga upp...så att du får bild i dagsljus. Blir mindre gult än vanlig ek och får en ganska matt känsla. Vi blandade lite olika för att inte bli helt vit, återkommer om blandningen när jag publicerar bilden.QUOTE="Anna-ez, post: 3578416, member: 297329"]Hej!

Jag är nyfiken på om ni använde lövträlut på fiskbensparketten och vilket resultatet blev. Vi funderar på att göra samma sak men kan inte hitta några bilder på resultat heller.[/QUOTE]

• Laddar…
  4. Anna-ez
    Medlem · 2 inlägg

Anna-ez

Medlem
    Tack för svar! Ser jättegärna bild! :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.