Byggahus.se

Bilder på badrum

1. B
    Medlem Nivå 2
  2. B
    Medlem Nivå 2

Innan renoveringen

Kanske skulle skicka med lite bilder på hur det såg ut innan... :)

3. Tripod
    Medlem Nivå 6
    very nice. Vid första anblicken på den gamla möbeln så trodde jag faktiskt att det var ett piano.
    Vi hade också tänkt en brytning i kaklet bakom toa och ducsh men blev snåla..tyvär för det var väldigt snyggt.

4. Hyltran från Veglemyren
    Medlem Nivå 12
    Saker som vilket/vilka tapeter, kakel, klinkers och golv brunnar med mera som man ska välja är väll inte så stor del av kostnaden om man ska renoverar ordentligt och långsiktigt?

Jag menar arbetet och det material som ligger under plattorna är ju mycket dyrare? Därför så tycker jag att det inte finns någon anledning att välja mindre snygga plattor eller mindre snygg golv brunn därför att den/den är billigare :cool:

För pris skillnaden mellan olika plattor är väll en bråk del av priset i dessa sammanhang?

Särskilt dusch delen var extra snygg tyckte jag.

5. Tripod
    Medlem Nivå 6
    Jo det stämmer väl antar jag. Det var väl mest att tjejen tyckte det blev dyrt nog så det var inköpsstopp oavsett kostnad.

6. B
    Medlem Nivå 2

Totalsumman

Hamnade rätt så ok ändå för hela badrumsbygget tycker jag. Många sa till mig att det lätt skulle kosta över 100 papp. Det som jag tycker var lite dyrt kanske var rörmokaren. Totalt så kostade kalaset ca 80 000. Snickare/kakelsättare tog 35, rörmokare tog ca 10, elektrikern har jag inte fått fakturan från än, men det blir nog ett par tusenlappar. Resten köpte jag billigt via kontakter. Rörmokeriet skulle kunna bli billigare om jag inte hade valt att dra helt nya rör utan skarvar ner till tvättstugan som befinner sig under badrummet. Men det känns säkrast så..
    /Balthazar

7. Tripod
    Medlem Nivå 6
    hmm 80000 kr totalt lät faktiskt som ett rätt så bra pris. Jag landade på 50000 kr och då gjorde jag allt själv förrutom inkoppling av golvvärmen + jfb som elektrikern tog 3000 för att göra.