Hej,
Har haft byggare hemma som byggt ett badrum i källaren. Jag tycker brunnen ser ut som skit när jag kollar. Kan man se från bilderna om det är byggt någorlunda ok så det går att använda eller om det bara är att riva upp det och bygga nytt från början?
Berätta gärna med vilken erfarenhet ni gör bedömningen. Amatörtyckare som mig själv hela vägen till besiktningsman.
Har haft byggare hemma som byggt ett badrum i källaren. Jag tycker brunnen ser ut som skit när jag kollar. Kan man se från bilderna om det är byggt någorlunda ok så det går att använda eller om det bara är att riva upp det och bygga nytt från början?
Berätta gärna med vilken erfarenhet ni gör bedömningen. Amatörtyckare som mig själv hela vägen till besiktningsman.
Ser ut å vara fullt fungerande badrum , saknar dock tätskikt mot karm , sen lite tråkigt hur de har höjt upp vid brunn men levelsystempinnarna , men tätskiktet ser bra ut å ner i brunn sen klämring ,,
Samt om de sitter fix kvar i fogarna ? Svårt å se
Vad har det för signifikans att de byggt upp med nivåpinnarna egentligen. Är tanken att det skall ligga fix direkt mot den gröna duken i stället för att vara fulhöjt med pinnarna?R Rickard.lj skrev:
Jag är också mycket tveksam till karmen. Då rinner det potentiellt ut där då om latexfogen ger sig eller om fukt kommer under plattorna och rör sig under karmen med andra ord.
Mot karm å tröskel skall tätskiktet gå upp å ut på så hela badrummet blir tätt så vill säga iaf på tröskel
Liknande trådar
-
Hur kan jag installera laddbox - Bilder som visar förutsättningar.
Laddboxar & Elbilar -
Mögellukt i gäststuga gav rivningsfeber - här är bilderna
Byggmaterial & Byggteknik -
Röjsågssele KÖPES - gärna Husqvarna Balance XT [se bilder]
Köpes, Hyres & Bytes -
Ta ned väggsnutt i 20-talshus. Bärande enligt ritningar och bilder?
Planlösningar -
Gammalt våffeljärn löser JFB - orsak? (Bilder)
El