Hej. En hantverkare har dränerat runt hela huset och en av källarväggarna kommer det fukt in. Det är bakom soprummet (rummet är 1 meter högt)
För att rätta till det så vill hantverkaren bila upp en del av rummet o bara ha en klack på 10 cm upp där rummet börjar och 10 cm ner där det slutar. Där kommer han sätta upp porddränskivor.
Anledningen till att han inte gjorde det från början var att han tänkte på huset konstruktion/lutning. Om det skulle skada husets stomme. Hoppas ni förstår vad jag menar.
Min fråga är kan man bila upp rummet utan att skada husets egenskaper/konstruktion, som hantverkaren föreslår?
Huset är från 1965 och det är tegelhus med putsade väggar.
Rummet är gjutet med huset. Vill inte att något annat blir förstört.
För att rätta till det så vill hantverkaren bila upp en del av rummet o bara ha en klack på 10 cm upp där rummet börjar och 10 cm ner där det slutar. Där kommer han sätta upp porddränskivor.
Anledningen till att han inte gjorde det från början var att han tänkte på huset konstruktion/lutning. Om det skulle skada husets stomme. Hoppas ni förstår vad jag menar.
Min fråga är kan man bila upp rummet utan att skada husets egenskaper/konstruktion, som hantverkaren föreslår?
Huset är från 1965 och det är tegelhus med putsade väggar.
Rummet är gjutet med huset. Vill inte att något annat blir förstört.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Bila bort källargolv i tvättrum - ersätta med EPS-cement?
Golv -
Bila bort entrétrappa i sjösten och bygga granit
Grund & Markarbeten -
Bila bort asfalterad trappa vid entrén
Grund & Markarbeten -
Bila bort klack pannrum utan att förstöra badrummet
Grund & Markarbeten -
Kan jag bila bort den här klumpen? Tror det är en gammal kamin
Byggnadsvård