Hålet i trumman är i rätt storlek. Har ett knä på pemslangen som går genom. Bottenventilen är överdimensionerad så den blir som kvar an sig själv. Sen har jag bara ett rep att dra upp hela arrangemanget med när det behövs.
7 139 läst · 25 svar
7k läst
25 svar
Bevattning från sjö med mycket skräp - Rening?
-
-
Medlem · 208 inlägg 13 jun 2020 23:01
-
-
15 aug 2020 11:19 #19
Men (när man inte pratar sprinklerlösning/system) jag har inte sett någon vägghängd slangvinda med roll-up-funktion som har annat än 1/2-tumsslang. Någon som äger en sådan eller månne har sett någon som säljer sådan produkt? -
17 aug 2020 15:55 #20
-
19 aug 2020 19:22 #21
Fast trots priset var det inte en vinda för upphängning på vägg - och/eller med rollup-funktion.
Märkligt att det inte finns något på annat än superproffs/företagsmarknaden då, som inte är 1/2-tums.
Inloggade ser högupplösta bilder Logga in -
19 aug 2020 22:23 #22
Och nog går den att bulta på en vägg om man så önskar. Fyra fransk skruv eller vad du vill i hålen, så sitter den där.
Ett krux är väl att den både är livsmedelsklassad och klarar 10 bar och är gjord i rostfritt. Lite annat än Gardenas plasthistoria. -
Vänliga hälsningar
Anna -
-
Medlem · 350 inlägg
@annalisa tack!
Du får mitt medgivande att dela bilden utan referens till mig på den sidan specifikt.
Jag använder inga tyngder, plasten i murarhinken som jag använder ligger väldigt nära vatten i densitet, så den stora mässingsklumpen (backventilen) i änden på slangen räckte för att hålla ner den.
Hade jag behövt vikta ner den hade jag bara lagt i en sten.- Laddar…
-