Byggahus.se

Betygsätt din backventil till avloppet

Är du nöjd med din backventil till avloppet?

1. Ja, den fungerar klockrent!

0 röster
    0,0%
  2. Nja, den krånglar lite för ofta

0 röster
    0,0%
  3. Nej, jag ångrar att jag satt in den/tycker att det är synd att den fanns där

0 röster
    0,0%
  1. Kungen_283746
    Allvetare · 204 inlägg

Kungen_283746

Allvetare
    Jag ska lägga om avloppet snart och funderar på att sätta in en backventil. Vi har källare, medan grannen som vi kommar att dela avlopp med har platta på mark, så om det blir stopp på den gemensamma delen vill jag inte ha in deras :poop: i vår källare...

Du som har en avloppsbackventil, fungerar den bra?

- Var har du för modell?
    - Behöver du underhålla den ofta?
    - Fastnar den och orsakar stopp så det egna avloppsvattnet svämmar över?

2. L
    Bannad · 6 737 inlägg
    Har ni avloppspumpar ?? vad finns för rör ( storlek ) efter ert sammankopplingsställe , rakt ut i gatan eller . hur långt till gatan ?? olika djup på förläggning du och granne

3. Kungen_283746
    Allvetare · 204 inlägg

Kungen_283746

Allvetare
    Nej, inga pumpar. Standard 110 mm. Från punkten vi kopplar in oss på är det 40 m rakt rör ut till gatan, allt lagt 2010.

Vad menar du med "olika djup på förläggning du och granne"? Vi har källare, de har platta på mark. Vår golvbrunn i garaget är således lägsta öppningen i systemet och där kommer vattnet stiga om det blir stopp på den gemensamma delen och grannen spolar...

4. L
    Bannad · 6 737 inlägg
  5. Kungen_283746
    Allvetare · 204 inlägg

Kungen_283746

Allvetare
    Tack, men jag vet precis hur man googlar och söker här på forumet. :)

Men nu försökte jag fiska lite efter hur pass nöjda innehavare av backventiler egentligen är. Någon sådan tråd har jag inte hittat. Kräver de mycket underhåll, är det värt kostnaden/jobbet att sätta in en...? Dock verkar få ha en (0 röster...)

6. L
    Bannad · 6 737 inlägg
    Det finns nog ingen här som villaägare som har en sådan , har inte hört om eller sett någon i
    villa heller

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.