Hej
Har planer på att måla garagegolvet med epoxy för att få en snyggare och mer lättstädad yta.
Golvet gjöts 2019, glättades då med helikopter men ej ända ut till kanten.
Har förstått att jag måste betongslipa innan målning men är osäker på hur jämn jag kan få ytan. Som ses på bilden är den ojämnare närmare väggen.
Klarar man att få till ytan så att den går att måla genom att enbart köra med slip eller behöver jag spackla så den blir jämnare först?
Tacksam för svar!
/Henrik
Har planer på att måla garagegolvet med epoxy för att få en snyggare och mer lättstädad yta.
Golvet gjöts 2019, glättades då med helikopter men ej ända ut till kanten.
Har förstått att jag måste betongslipa innan målning men är osäker på hur jämn jag kan få ytan. Som ses på bilden är den ojämnare närmare väggen.
Klarar man att få till ytan så att den går att måla genom att enbart köra med slip eller behöver jag spackla så den blir jämnare först?
Tacksam för svar!
/Henrik
Ska du vara säker på att få det bra så slipar du hela ytan. En större maskin för de stora ytorna och en liten handhållen flex eller liknande för att komma åt helt utmed väggar.
Kostar inte särskilt mycket att hyra.
Kostar inte särskilt mycket att hyra.
God ide.mexitegel skrev:
Lyckas man slipa 100 m2 på en dag eller det blir för tight?
Hej
Golvet blev målat och slipat på semestern.
Är relativt nöjd, trodde dock att epoxyn bättre skulle dölja brister i underarbetet bättre, färgen var betydligt tunnare än jag trodde. Tänker här inte på den större spricka som syns i bifogad bild utan på de mindre ojämnheten som syns om man zoomar in.
Tack för alla tips,
//Henrik
Golvet blev målat och slipat på semestern.
Tack för alla tips,
//Henrik
Klicka här för att svara