Nu är det dax att dra igång källarprojektet och första steget blir att ta bort betongen. Tycker mig minnas att någon på detta forum droppade superidéen att såga ut fyrkanter av golvet som man sedan lyfter ut, istället för att bila. I min jakt efter en betongolvsåg har jag lyckats hitta endast bensindrivna. (cramo, hyreshuset, itex) Med tanke på att jag kommer jobba inomhus vore det mer passande med en el-driven.
Vet någon vart man kan hitta en sådan att hyra i stockholmsområdet?

Tack på förhand
/Jonas

"Alla" uthyrningsfirmor som har motorkap för uthyrning borde ha en eldriven också.

Problemet är väl snarare att du inte kan skära djupt nog med en eldriven.

jag är inte riktigt ute efter en motorkap då 100 kvm kommer ta alldeless för lång tid för mig att skära upp plattan i lagom stora bitar. Tack ändå. För de intresserade kan jag meddela att jag hittade en 100 kg stor asfalts/betongkap( eldriven) på Cramo som är hyrd till helgen. nu jävlar ska det sågas: )

Kanske blir en ny tråd om detta källarjobb
/jonas!

Hoppas att den tar han om dammet.
Jag körde med stora vinkelsågen men det tog inte lång stund innan jag inte såg något för allt dam.

jonas_b. Jag antar att den har vattenanslutning.

Har du armering i plattan? Tänk på att en asfaltklinga troligen inte mår alltför bra av armeringen. Det kan stå dej mycket dyrt ifall klingan pajar, så se till att klingan är gjord för rätt saker...

En annan metod kan vara att hyra en brokk - men de är kanske inihelsike dyra att hyra - kolla Kendrill i Sätra. De har 1-2 brokkar.

Redigerat:
Min du vill ha en eldriven kör med hiltis kap och lägg vatten slangen på golvet bara dammar inget ting. Själv hade ja kört en golvkap även om den är bensin driven. Går mycket snabbare. Men Motorkaparna är slöa annars mot en elkap

Hej och tack för svaren. Jag har kikat på brook som ett starkt alternativ till asfaltssågen som självklart kommer utrustas med diamantklinga. Hittade bara inget ställe som hyrde ut... föränns nu... tack för det tipset.
Kommer hyra en dammfälla också så slipper man det allra värsta dammandet.
/Jonas

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.