Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Mvh jimmy 2 bilder är med det har tagit en hel dag 2 personer och det är bara de blåa som känns rätt alltså att vi ska försöka få hela väggen så?
Om du tänkt göra det enkelt, men inte by the book, så e det enklast att måla spärrfärg och spackla ytan slät. Men detta stänger in fukten i väggen.
Jag får gissa att det är ett hus byggt 45-65, och då är det nog väggar av betonghålsten och sedan puts som blivit tapetserade. Att göra det "by the book" då är att ha väggen putsad och målad med öppen silikatfärg.
Alternativ 2 är mycket jobb, men det kan vara värt det. I så fall så bör du hyra en betonggiraff med dammsugare:
Jag har testat att slipa med diamantskål på vinkelslip, de va inget kul......
Hoppas att det löser sig för er på ett bra sätt
Jag får gissa att det är ett hus byggt 45-65, och då är det nog väggar av betonghålsten och sedan puts som blivit tapetserade. Att göra det "by the book" då är att ha väggen putsad och målad med öppen silikatfärg.
Alternativ 2 är mycket jobb, men det kan vara värt det. I så fall så bör du hyra en betonggiraff med dammsugare:
Logga in
Skapa konto
Hoppas att det löser sig för er på ett bra sätt
Spelar det ngn roll om huset är från sent 70 tal ? Eller är det lika?O OTGI skrev:Om du tänkt göra det enkelt, men inte by the book, så e det enklast att måla spärrfärg och spackla ytan slät. Men detta stänger in fukten i väggen.
Alternativ 2 är mycket jobb, men det kan vara värt det. I så fall så bör du hyra en betonggiraff med dammsugare: [bild]
Hoppas att det löser sig för er på ett bra sätt![]()
Jag vet inte faktiskt. Man byggde lite annorlunda på 70-talet enligt min uppfattning. Trodde man sällan hade källare i 70-tals hus, men knacka bort en bit med hammaren och se hur väggen ser ut bakom. Om du är osäker så lägg upp en bild här. Ifall väggen är helt i betong så finns spackelprodukter specifikt för detta som också "andas". Jag tror att de flesta källare mellan världskriget och miljonprogrammet har putsad betonghålsten, men det är min anektdotiska erfarenhet. Det är möjligt att man bytte metod på 70-talet till att gjuta hela i betong.Jimmy Knutsson skrev:
Nu har jag köpt en sådan där ångmaskin på biltema få se hur det går.
Klicka här för att svara