Byggahus.se

Beställa parkettgolv på nätet?

1. M
    Medlem · 61 inlägg

matrix

Medlem
    Hej

Är det någon som har testat att beställa från tex www.parkettbutiken.se eller någon annan nätfirma?

Är på jag efter valnötsparkett 14 mm eller kanske Merbau... nån som kan rekomendera någon firma som säljer golven billigt?

2. A
    Medlem · 217 inlägg

AndWig

Medlem

Re: Beställa parkettgolv på nätet?

tack för tipset, jag tycker det verkar vara bra kvalitet till bra priser. Jag beställde tre provbitar så får vi se. Jag ska ta mig tid att åka till deras studio ich titta i helgen.
    Det ligger liksom rätt i tiden att hitta en bra golvleverantör.

3. M
    Medlem · 61 inlägg

matrix

Medlem

Kul att du testar. Jag har också beställt provbitar men som det står i annonsen så kan det skilja en del på provbitarna och den riktiga sändningen. Jag blir alltid nervös när det inte finns några kontaktmöjligheter än mail.

"klagomål kan mailas till kundservice@parkettbutiken.se" undrar vad man gör om de inte behagar svara på mitt mail om nåt går snett. Å andra sidan beställer jag hemelektronik utan att blinka över nätet..... fast en hårddisk är ju lite mindre och lättare än 40 m2 golv.... inte helt gratis att skicka tillbaka.

Hur som helst är det någon som har handlat av www.parkettbutiken.com?

/Oskar

4. J
    Medlem · Stockholm · 343 inlägg

John77

Medlem

Jag har köpt enstavig ekparkett därifrån, efter att varit och tittat på den i deras studio. Jag hade en hel del kvalitetsproblem på den parklett jag fick så den var besvärlig att lägga, nu har ett par av tiljorna spruckit. Ska träffa säljaren/ägaren i morgon så får jag se hur de om de kan byta ut de spruckna tiljorna eller vad man ska ta sig till med golvet

5. L
    Medlem · 11 inlägg

loket

Medlem

jag skulle inte nöja mig med att beställa ett golv utan att titta på det först. På Hantverksmagasinet på stenkullavägen i sthlm kan du få experthjälp (en golvläggare är butiksansvarig. Fråga om råd och tips på allt om trägolv. :D www.bytagolv.se lycka till

6. L
    Medlem · 89 inlägg

Leeloo

Medlem

Hej,

Vi har också funderat på parkettbutiken.se - det finns faktiskt både telefonnummer och adress på deras hemsida dit man kan vända sig med eventuella problem.

Valnöt eller Merbau till bra pris - kolla på golvpoolen.se. I butiken i Malmö säljer de oljad resp lackad Merbau för under 500 kr (parkett, 1-stav).

Någon av er som har erfarenhet av woodtrading.net?

//LL

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.