Hej,
Tittar på en ny bergvärmepump för att ersätta min gamla, och har fått två offerter på IVT pumpar då det sitter en 20år gammal IVT-pump där idag. Bland annat så har jag fått en offert på IVT Geo 508C (8kW), men det verkar ju som att Bosch Compress 7001i LWMF 8 har samma data? Om jag förstått det rätt så äger Bosch IVT, och då kan detta vara en IVT-pump med Bosch skal? Det skiljer ju en del i pris mellan dem, därav mitt intresse/fråga.

• Gilla
jcalfred
  • Laddar…
B BPJ skrev:
Hej,
Tittar på en ny bergvärmepump för att ersätta min gamla, och har fått två offerter på IVT pumpar då det sitter en 20år gammal IVT-pump där idag. Bland annat så har jag fått en offert på IVT Geo 508C (8kW), men det verkar ju som att Bosch Compress 7001i LWMF 8 har samma data? Om jag förstått det rätt så äger Bosch IVT, och då kan detta vara en IVT-pump med Bosch skal? Det skiljer ju en del i pris mellan dem, därav mitt intresse/fråga.
Hård och mjukvara känns som väldigt gemensamma, tror den största skillnaden är att Bosch har rundade kanter på en del paneler. :)
Jag valde IVT Geo 500, mest på grund av att jag även gjorde en konvertering till vattenburet samtidigt och det var deras partner (MVC.nu) som gav mig bäst helhetsintryck/erbjudande.
Om du bara står och väljer på två likvärdiga offerter där skillnaden är om det står IVT eller Bosch på panelen skulle jag bara gå på priset.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.