Hej!

Jag o sambon blev husägare i april och sedan ca 3 veckor tillbaka har vattnet börjat lukta prutt. Rätt säker på att det är svavelväte då de går att lufta bort lukten genom att vispa vattnet. Vattenprov togs innan vi flyttade in och alla värdena var bra, men fluorid var högt men tjänligt.

Har försökt läsa på så mycket som möjligt om bergborrade brunnar men blir förvirrad av våran. Våran hydrofor är nog i samma hål som själva borrningen/brunnen om jag förstår de rätt. Men mest förstår jag ingenting.. De finns avluftningsrör som dock gått av 20cm upp så säkert kan något krypa ner om de vill..

Hur kan vi bli kvitt svavelvätelukten? Är det någon som kan förklara på ett sätt som att ett barn skulle förstå det? Läst något om att göra hål i slangen för att syresätta.. Vilken slang?!

Ser även nu att de kommit in vatten vid sidorna på nått sätt, har regnat 25mm för 2 dagar sedan.

• Öppet brunnslock visar en brunnsinstallation med blå slangar, elektrisk utrustning och ledningar, indikerande avancerad vattenförsörjning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Blå slangar och kopplingsdetaljer i brunnschakt, tecken på vatteninträngning vid sidan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.