Byggahus.se

Bekämpa ogräset effektivt och bekvämt

1. D
    Besserwisser · E · 15 048 inlägg

Daniel 109

Besserwisser
    Nonansyra utvinns inte ur perlagoner.
    Det är ett totalbekämpningsmedel som sprutas på bladen. Således synnerligen olämpligt i en gräsmatta. Jag hoppas att ingen av de som tänker använda produkten i gräsmattor vinner.

2. Nuan
    Renoverare · Växjö · 5 inlägg

Nuan

Renoverare
    Pelargonsyra, finns också i pelargoner i naturen

3. S
    Medlem · Västra Götaland · 4 inlägg

Sudden123

Medlem
    • Västra Götaland
    • Medlem sep 2009
    • 4 inlägg
    Pelargonsyran finns i pelargoner.

jag har i flera år fört en ojämn kamp med trädgårdens ogräs. Maskrosorna få vara ifred sedan jag skaffat bin. Tistlarna har jag dock ingen pardon med, utan försöker få bort dem från vår stora trädgård och även ängen intill. Ett Sisyfos-jobb som jag behöver hjälpmedel för att klara!

4. Jens_json
    Medlem · Ramdala · 2 inlägg

Jens_json

Medlem
    • Ramdala
    • Villa, 2010-talet
    • Medlem jan 2020
    • 2 inlägg
    I exempelvis pelargoner finner man pelargonsyra.

Varenda år drar jag ut i krig, krig mot ogräset på den grusade uppfarten, i gräsmattan och stenrabatten. Varje år går jag förlorande ut striden, lite mer sargad och nedbruten för varje gång. Har provat det mesta i min makt, men inget vapen har hittills bitit på ogräset (mer än att med handkraft dra upp ogräset med rötterna en och en). Om detta pris gör vad den utlovar är min lycka gjord, och jag kan äntligen triumferande segra över ogräset en gång för alla!

5. A
    Medlem · 3 inlägg

Anna88

Medlem
    Svar i Pelargoner. Hade passat bra och vinna så man hade fått en fin gräsmatta i år.

6. D
    Besserwisser · E · 15 048 inlägg

Daniel 109

Besserwisser
    Hur ska du få en fin gräsmatta genom att förgifta den?

7. Xande
    Medlem · 17 inlägg

Xande

Medlem
    Svar: I pelargoner

Hade hjälpt mig att få stenläggningen ogräsfri inför sommaren.

8. L
    Medlem · 1 inlägg

Liwi47

Medlem
    Pelargonsyran hittar man i pelargonerna.
    Jag lider av fibromyalgi och artros och har så svårt att rensa ogräs liggande på knä så detta medel skulle göra underverk för mig.
    Med ”Ogräs effekt” skulle det gå lätt
    att bara gå och spruta och slippa att på knä sig luta

Den bekväma och effektiva metoden för ogräsbekämpning är behandlingen med ogräsmedlet Ogräs Effekt® från Neudorff.

Ogräs Effekt® innehåller pelargonsyra, en fettsyra som även förekommer naturligt i naturen. Den verkar inom ett par timmar och är helt biologiskt nedbrytbar, lämnar inga skadliga ämnen i naturen.

Veckans vinst går till tre vinnare och består av en 5-liters dunk med färdigblandat ogräsmedel och en 3-liters dunk som även har en praktisk spraymunstycke för enkel applicering.
    Värde: 730 kr / st

Så här tävlar du:

Besvara frågan nedan samt motivera
    varför just du ska vinna ogräsmedlet, i ett inlägg i den här tråden.

Fråga: Var i naturen hittar man pelargonsyra?
    Svaret hittar du här: neudorff.se

Vinnaren utses fredagen den 7 maj.

OBS: Kontrollera gärna att den adress du angett på din profilsida fortfarande stämmer.
    Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
    -----------------------------------------------
    Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Neudorff för att de sponsrar den här tävlingen.[/QUOTE]

9. Severiyos
    Medlem · 3 inlägg

Severiyos

Medlem
    Pelargonsyra hittar man i pelargoner.

Med fyra små barn och 1500kvm gräsmatta så får ogräset härja fritt! Men med detta ogräsmedlet får man tid till annat än att stå på alla fyra och rensa ogräs..

10. Orientexpressen
    Medlem · Norrtälje · 87 inlägg

Orientexpressen

Medlem
    Svar: Pelargonsyran finns i pelargoner.

Maskrosor är visserligen vackra blommor och trevliga att använda i sallad, men det kan bli lite för mycket av de gula solarna när de sprider sig överallt. Att hålla efter dem är ett mäktigt jobb då de inte vill hålla sig till den halvnaturliga ängen där det mesta får växa som de vill. Fast tisstlarna är värre då de gör ont att trampa på dem, speciellt när alla här gillar att vara barfota, liten som stor.

11. Annelie Hultberg
    Administrator · Skåne · 150 inlägg

Annelie Hultberg

Administrator
    Den här veckan har vi hela tre stycken vinnare, som kommer kunna föra ett effektivare krig mot ogräset.
    Grattis till @gurrigurri, @slaskman och @Taxture.
    Vi hoppas ni vinner kampen!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.