Byggahus.se

Bekämpa ogräset effektivt och bekvämt

1. Annelie Hultberg
    Administrator · Skåne · 150 inlägg

Annelie Hultberg

Administrator
    neudorff-forum.jpg

Den bekväma och effektiva metoden för ogräsbekämpning är behandlingen med ogräsmedlet Ogräs Effekt® från Neudorff.

Ogräs Effekt® innehåller pelargonsyra, en fettsyra som även förekommer naturligt i naturen. Den verkar inom ett par timmar och är helt biologiskt nedbrytbar, lämnar inga skadliga ämnen i naturen.

Veckans vinst går till tre vinnare och består av en 5-liters dunk med färdigblandat ogräsmedel och en 3-liters dunk som även har en praktisk spraymunstycke för enkel applicering.
    Värde: 730 kr / st

Så här tävlar du:

Besvara frågan nedan samt motivera
    varför just du ska vinna ogräsmedlet, i ett inlägg i den här tråden.

Fråga: Var i naturen hittar man pelargonsyra?
    Svaret hittar du här: neudorff.se

Vinnaren utses fredagen den 7 maj.

OBS: Kontrollera gärna att den adress du angett på din profilsida fortfarande stämmer.
    Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
    -----------------------------------------------
    Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Neudorff för att de sponsrar den här tävlingen.

Redigerat av moderator 30 apr 20:11
  2. tveksamt
    Husägare · Uppsala · 1 121 inlägg

tveksamt

Husägare
    Pelargonsyra hittar man normalt i just pelargoner.

Jag har gott om ogräs hemma, i gräsmattan, på stenterassen, grusgångarna, rabatterna och taket bland annat. Det här kanske kan hjälpa mig att spara nypor, knän och rygg en säsong och ändå få lite bättre ordning hemma.

• Laddar…
  3. G
    Medlem · 3 inlägg

gurrigurri

Medlem
    Pelargonsyra hittar man tillexempel i pelargoner.

Oändliga stengångaroch grusvägar är ogräsmedel ett måste för oss. Rycka för hand skulle ta hela sommaren och då hinner man inte njuta av ogräsfri tomt

4. Surfdog
    Husägare · 1 inlägg

Surfdog

Husägare
    Pelargonsyra, en långkedjig fettsyra, som även förekommer i naturen, exempelvis i just pelargoner.
    Jag har anlagt en gräsmatta på en drygt 1500 kvadratmeter gammal skogstomt och har fått jobba hårt mot naturens ogräskrafter i alla dess slag. All hjälp som motiverar en att fortsätta kampen mot ogräset skulle uppskattas :)

5. Mirea
    Medlem · Limhamn · 15 inlägg

Mirea

Medlem
    i pelargoner hittar man pelargonsyra. Har kämpat med gräsmattan sedan vi flyttade in för två år sedan. Plockade nog 500-600 tistlar och gud vet hur många maskrosor.

• Laddar…
  6. D
    Medlem · blekinge · 6 inlägg

diddelboos

Medlem
    Man hittar pelargonsyra i pelargoner!’
    Jag har mobiliserat mot skräppan i nästan 10 år, detta kan vara vad jag behöver!

7. T
    Medlem · Stockholm · 687 inlägg

Taxture

Medlem
    Pelargonsyra finns naturligt i pelargoner
    Vore skönt att kunna sluta med glysofatpreparaten i kampen mot ogräset

8. Karpe
    Husägare · 3 inlägg

Karpe

Husägare
    Pelargonsyra hittar man i pelargoner.

Skulle tacksamt ta emot ett medel som underlättar för mig i det oövervinnliga ”ogräskriget” Blir jag en av tre vinnare ska jag dokumentera med text och bilder före och efter här på byggahus ‍

QUOTE="Annelie Hultberg, post: 4200907, member: 169578"] Visa bilaga 509768

Den bekväma och effektiva metoden för ogräsbekämpning är behandlingen med ogräsmedlet Ogräs Effekt® från Neudorff.

Ogräs Effekt® innehåller pelargonsyra, en fettsyra som även förekommer naturligt i naturen. Den verkar inom ett par timmar och är helt biologiskt nedbrytbar, lämnar inga skadliga ämnen i naturen.

Veckans vinst går till tre vinnare och består av en 5-liters dunk med färdigblandat ogräsmedel och en 3-liters dunk som även har en praktisk spraymunstycke för enkel applicering.
    Värde: 730 kr / st

Så här tävlar du:

Besvara frågan nedan samt motivera
    varför just du ska vinna ogräsmedlet, i ett inlägg i den här tråden.

Fråga: Var i naturen hittar man pelargonsyra?
    Svaret hittar du här: neudorff.se

Vinnaren utses fredagen den 7 maj.

OBS: Kontrollera gärna att den adress du angett på din profilsida fortfarande stämmer.
    Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
    -----------------------------------------------
    Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Neudorff för att de sponsrar den här tävlingen.[/QUOTE]

9. S
    Medlem · 5 inlägg

SteWal49

Medlem
    Naturligt i pelargoner. Har gått om ogräs. Speciellt på grusuppfart som kämpar med varje sommar.

10. hemskapat
    Medlem · 25 inlägg

hemskapat

Medlem

Redigerat 1 maj 08:59
  11. hemskapat
    Medlem · 25 inlägg

hemskapat

Medlem
    Motivering:

Jag vill vinna för att underlätta min ständiga ogräskamp den leder till träningsvärk och kramp.

Det skulle bli ett enkelt projekt med hjälp av Med Neudorffs Ogräs Effekt.

Svar: Ett medel som kommer från pelargoner.

12. N
    Medlem · 118 inlägg

@ndreas

Medlem
    I pelargoner hittar man pelargonsyra.

Jag tänkte skänka vinsten till min bror och hans fru. De har nämligen otroliga problem med maskrosor på tomten. Jag tänker att jag kan vara både deras, och deras grannars, räddande ängel detta år :crysmile:

13. A
    Medlem · Skåne · 30 inlägg

Antege

Medlem
    Hejsan!
    Mitt svar är att Pelargonsyra är ett naturligt förekommande ämne i naturen som finns i Pelargoner.

Eftersom jag gick in i väggen andra gången i juni 2017 och efter det inte orkat sköta min trädgård ordentligt, så nu när jag börjar att orka ta tag i saker igen, så verkar ogräset inte tagit semester under den tiden.
    Kirskål, maskrosor och lite annat som jag inte vet vad det heter, har frodats i åratal.
    Jag har använt gräsklipparen som ogräsbekämpare under tiden.
    Så nåt som kan minska spridningen är välkommet.

Lycka till alla medtävlare.
    MVH
    Anders T

14. M
    Medlem · Södermanland · 102 inlägg

moxyzimba

Medlem
    Pelargonsyra finns i pelargoner
    Många gräsmattor, grusgångar, stenplattor på uteplatser och altaner. Alla med mer eller mindre ogräs varje år. Det mödosamma arbete med att ta bort detta ovälkomna växtmaterial skulle underlättas av Neudorffs ogräsvätska har jag förstått. Åldern tar ut sin rätt och att spraya är ganska lätt även för en äldre dam.

15. N
    Medlem · 43 inlägg
    Pelargonsyra finns enligt hemsidan (logiskt nog!) i pelargoner. Vårt ogräs växer ganska fritt i rabatterna. Varken jag, min fru eller någon annan i familjen orkar rensa hela tiden. Vi har aldrig provat något ogräsmedel men detta verkar ju både effektivt och snällt mot miljön. Gå runt och spraya lite kan jag nog lättare motivera mig för! Särskilt om man sen kan se resultatet efter några dagar!

• Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.