1 264 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Behöver stänga av radiator - för varmt i sovrummet
Bor i en lägenhet där termostaterna är kassa, i sovrummet är elementet på för fullt och det går inte att stänga av. Föreningen kommer att byta ut alla termostater senare i höst, därför byts inte den trasiga nu. Det blir för varmt även om fönstret är öppet alltid.
Vivevärden skulle stänga med spårskruven som sitter under täckmuttern i nederkanten av elementet, men det började läcka lite så det gick inte. Går det att stänga av på något vis ändå? Vågar man pilla på termostaten (50-tals-modell med mässingskran) utan att det börjar läcka, det är vredet som har fastnat.
Det kommer en rörmokare på lördag som ska göra annat i huset, kan han möjligen fixa det snabbt och lätt?
Vivevärden skulle stänga med spårskruven som sitter under täckmuttern i nederkanten av elementet, men det började läcka lite så det gick inte. Går det att stänga av på något vis ändå? Vågar man pilla på termostaten (50-tals-modell med mässingskran) utan att det börjar läcka, det är vredet som har fastnat.
Det kommer en rörmokare på lördag som ska göra annat i huset, kan han möjligen fixa det snabbt och lätt?
Hehe... termostater med mässingskran. Det är ingen termostatventil utan en hederlig radiatorventil. Ta en polygrip och stäng, dra åt packboxen om det börjar läcka.
rogge
rogge
Produkter som diskuteras: "polygrip"
Polygriptänger
Polygriptänger, även kända som vattentång, är mångsidiga handverktyg som ofta används inom VVS, mekanik och andra fält där man behöver greppa, hålla, vrida eller lossa olika föremål. De är kända för sin justerbara design, vilket gör
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Vad behöver jag åtgärda för att kunna stänga av vattnet i köket?
Kök -
Vad behöver jag för nyckel för att stänga av vattnet?
Vatten & Avlopp -
Ska flytta radiator, behöver förstå vilka valmöjligheter jag har
Värme allmänt -
Vilket verktyg behöver jag för att stänga av vattnet i badrummet?
Hustillverkare -
Vilken radiatorpropp behöver jag?
Värme allmänt