613 läst ·
7 svar
613 läst
7 svar
Behöver kapa bort ett par mm på rutan
Jag är i stugan för lite fönsterrenovering. Konstaterar att den nya glasskiva jag har är ett par mm för bred för att passa i falsen.
Har glasskärare och har med framgång kapat skivor när jag haft mer som skall bort. Har dock aldrig tagit så lite som 3-5 mm.
Några råd? Närmsta glasmästare är långt härifrån…
Har glasskärare och har med framgång kapat skivor när jag haft mer som skall bort. Har dock aldrig tagit så lite som 3-5 mm.
Några råd? Närmsta glasmästare är långt härifrån…
Produkter som diskuteras: "fönsterrenovering"
Speedheater färgborttagare
Speedheater använder infravärme så att du bara efter några sekunder kan skrapa bort gammal färg som mjukas upp utan att skada underlaget. Inga giftiga ämnen frigörs, inga kemikalier behövs – Speedheater är en miljövänlig metod för
Läs mer
Det går inte att skära remsor smalare än någon centimeter.G gromit42x skrev:
Försök inte ens, du kommer bara att ha sönder glaset.
Enda möjligheten är en slipa/såga ner det, men då skall man ha tillgång till en lämplig maskin.
Så viktigt att måtten stämmer redan från början, alternativt är väl tilltagna när man beställer glas.
Man brukar rekommendera att minsta man kan skära från ett glas är dubbla tjockleken på glaset. Men ska nog veta vad man gör och ha en bra tång att bryta med. Det går även att skära lite mindre men då ska man vara van att skära och bryta glas.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Flytta VA-stammar under villa, behöver gamla stammar tas bort?
Grund & Markarbeten -
Behöver jag ta bort den gamla begränsningskabeln för robotgräsklippare
Robotgräsklippare -
Hur mycket mer behöver man ta bort?
Färg, Måla & Tapetsera -
Kan jag kapa bort en bit av balken och ersätta med en ny?
Golv -
Värt att kapa bort garaget från FLVP?
Värmepumpar